Victor Bratu

Profesor de Geografie și ICT

M-am născut în București într-o familie de profesori, așa că drumul meu în viață mi-a fost clar încă de la început. Mereu mi-am dorit să fiu pedagog, însă nu m-am putut hotărî asupra materiei decât după ce am intrat în Grupul Folcloric din cadrul Palatului Copiilor. Împreună cu acest grup am călătorit prin lume la festivaluri, luând astfel contact cu diferite culturi, peisaje, bioclimate și evenimente sociale. Atunci mi-am dat seama că îmi doresc să fiu profesor de Geografie.

Atât lucrarea de licența cât și dizertația de Master le-am făcut în cadrul Universității din București, Facultatea de Geografie. Climatologia și bioclimatologia mi-au stârnit interesul și astfel am realizat studii despre „Principalele schimbări bioclimatice după deschiderea Atomocentralei de la Cernavodă” și „Redefinirea insulei de căldură din București”.

Mi-am început cariera de profesor imediat după ce mi-am dat licența și am predat elevilor de la clasa a 5-a până la clasa a 12-a. Lucrând în medii diferite, cu elevi cu interese și preferințe atât de variate, mi-am dorit să îmi schimb și să îmi perfecționez stilul de predare, luând în considerarea nevoile fiecăruia. Pentru a le oferi elevilor o experiență educațională cât mai complexă, m-am axat și pe elemente extrașcolare, organizând târguri de știință și excursii de care sunt mândru până în ziua de astăzi.

Încă de când eram elev am participat la acțiuni de voluntariat fie pentru a restaura trasee montane sau de a participa la organizarea de evenimente. De aici și numeroasele mele pasiuni precum Astronomia, am participat la Olimpiada Națională de Astronomie la nivel de țară, locul III, Dansurile Populare, cu care am văzut lumea, Jocurile de calculator, de unde a venit pasiunea pentru TIC și spațiu virtual, producție TV, am avut propriul segment dedicat Geografiei într-o emisiune la televiziunea națională unde am întâlnit și interacționat cu numeroși demnitari, Jocurile Boardgames sunt o metodă de relaxare plăcută, interactivă și care ajută foarte mult dezvoltarea imaginației, gândirii critice și gândirii rapide atunci când trebuie să iei decizii importante foarte repede. Interesele mele au mai multă legătură cu partea pedagogică în această etapă a vieții mele: Integrarea etică a tehnologiei AI, Gamificarea procesului de educație, Răspândirea acestor informații la nivel național și internațional, realizarea de programe și proiecte educative utile elevilor de orice vârsta.

M-am alăturat echipei Avenor College în anul 2021 pentru a preda Geografie și ICT elevilor de gimnaziu, și m-am alăturat apoi echipei de LOTC din cadrul liceului. Am realizat cluburi bazate pe pasiunile mele precum Astronomie, Culturi și civilizații antice , Filme Disney și Boardgames iar elevii interesați au descoperit lumi și aspecte inedite ale vieții. Îmi planific lecțiile pe baza nevoilor elevilor, pentru a-i ajuta să descopere informații noi utile în viața de zi cu zi dar să se și bucure de experiența învățării. Mă bazez foarte mult pe principii ale gamificării procesului de învățare și îmi doresc să dezvolt aceasta parte a pedagogiei și mai mult. În prezent m-am focusat foarte mult pe crearea unei conexiuni puternice cu elevii mei de la dirigenție și doresc să rămân o sursă de optimism, cunoaștere and bunăvoință, lucruri de care au nevoie mai ales în anii de examen. Pe lângă toate acestea am început sa lucrez la integrarea tehnologiei AI în procesul de predare, învățare și evaluare, și deși este un element nou în educație, cred că acest aspect o va transforma într-un mod profund.