Ramona Mucenic

Deputy Head of Primary

Am ales să devin profesor la o vârstă fragedă pentru că am avut în familia mea un model demn de urmat.

Am absolvit Liceul Pedagogic „Elena Cuza” din Bucureşti, Colegiul Universitar de Institutori (profilul Socio-Psiho-Pedagogie, specializare Limba Engleză) şi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei Departamentul pentru Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar, din cadrul Universităţii Bucureşti.

Pe parcursul celor peste 25 de ani de activitate petrecuți alături de copiii de școală primară, am continuat să mă perfecţionez, obţinând în anul şcolar 2013-2014 gradul didactic I.

Am susţinut ulterior 6 examene Cambridge, dobândind următoarele certificări:

IGCSE – English as a Second Language;
Teaching Knowledge Test – Young Learners;
Teaching Knowledge Test – Content and Language Integrated Learning;
Teaching Knowledge Test – Managing the Teaching and Learning Process;
Teaching Knowledge Test – Lesson Planning and Use of Resources for Language Teaching;
Teaching Knowledge Test – Language and Background to Language Learning and Teaching.

Începând din septembrie 2012, m-am dezvoltat profesional alături de o comunitate de specialiști în educație care în fiecare zi promovează excelența – comunitatea profesorilor Avenor. Împreună am demonstrat constant calitatea excepțională a educației transformaționale oferite în școala noastră, calitate recunoscută oficial de  organisme de acreditare externă. Astfel, BSO (British School Overseas) ne-a oferit calificativul ”outstanding” la toate standardele instituționale evaluate, iar ARACIP ne-a evaluat cu ”foarte bine”. 

Începând cu anul 2024, am devenit inspector BSO, în urma absolvirii celor două cursuri de pregătire (Level One + Level Two School Inspector Training) organizate de Penta International. 

Am convingerea că întreaga activitate a educatorului trebuie să fie călăuzită de vocaţie. Puţine alte profesii necesită în aceeaşi măsură competenţă, dăruire şi umanism, pentru că noi „modelăm” un material preţios, extrem de complex şi de vulnerabil. Lucrăm cu mintea, dar mai ales cu sufletul copiilor: ancoraţi în prezent, căutăm să întrezărim viitorul, încercând să intuim dimensiunile posibile ale personalităţii celor mici.

Alături de copii am avut parte de multe bucurii şi împliniri. Mă emoţionez atunci când întâlnesc elevi din serii trecute, alături de care am învăţat, m-am jucat, am explorat, am simţit bucuria succesului sau, uneori, tristeţea eşecului. Sunt mândră de faptul că am reuşit să descopăr în fiecare dintre ei acel „ceva” care îi face să fie unici şi că am putut contribui la formarea lor.

Avenor este calea pe care am ales sǎ o urmez pas cu pas, ca educator, dar și în calitate de  părinte. Cu entuziasm, convingere şi încredere în viitor, am descoperit aici mult mai mult decât ceea ce presupune, în general, o şcoală. Profesionalism, onestitate, transparenţă, comunicare, spirit de echipă – sunt câteva dintre valorile acestei comunitǎţi de excepţie care mi-a devenit o a doua familie.

După 10 ani la Avenor, încă mǎ impresioneazǎ profund atmosfera și armonia locului. Atitudinea pozitivă, căldura umană, naturaleţea, toate acestea trezesc sentimentul de apartenenţă. Fiecare copil este cunoscut, valorizat şi înconjurat cu multă grijă de către toţi adulții din jurul lor.

Avenor College este locul în care voi continua să vin cu drag ȋn fiecare zi pentru a-mi îndeplini misiunea cu multă responsabilitate.