Ramona Ivan
Profesor de Limba Engleză
Decizia de a deveni profesor de limba engleză a venit cu mult timp în urmă, aproape 16 ani. Mama îmi spunea că în copilărie obișnuiam să mă joc cu păpușile, ele erau elevii, iar eu, dascălul. Multe fetițe visează să devină doctorițe, actrițe, profesoare sau balerine, dar ajung să aibă meserii precum contabil, asistent medical, organizator evenimente, etc. Ca adult, eu însămi am avut momente de cumpănă, nestiind către ce meserie să mă îndrept, însă, în cele din urmă, am înțeles că menirea mea era să devin profesor.
În 2005 am absolvit Facultatea de Litere și Știinte din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești și, în același an, mi-am început activitatea didactică. Preocupată de dezvoltarea profesională, am început să particip la diverse cursuri și conferințe pentru a aprofunda principiile esențiale în metodica predării limbii engleze caracteristice tuturor nivelurilor de vârstă (Jolly Phonics and Grammar, Classroom management following Adlerian principles, Thinking routines in the classroom, Certificates in Preparing Students for Cambridge Exams -YLE, KET, PET – awarded by British Council; Primary Essentials Certificate; Cambridge Business English Certificate Higher; Certificate in Teacher Training. În octombrie 2011, în urma unui curs intensiv de o lună în Marea Britanie am obținut certificatul Cambridge CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults). Pe durata acestui curs am locuit la o familie gazdă având astfel șansa de a experimenta stilul de viață britanic și de a-mi însuși cunoștințe vaste de metodologie, de la gramatică și vocabular până la planificarea lecțiilor și crearea de noi resurse de învățare.
Odată cu trecerea timpului, am continuat procesul de dezvoltare profesională, studiind îndeaproape comportamentul elevilor pentru a putea veni ulterior în întâmpinarea nevoilor lor. Am înțeles că cei mici sunt oricând dornici să învețe și să descopere lucruri noi, mințile lor fiind ca un burete gata să absoarbă orice informație. Mai presus de toate, am înțeles că joaca este modalitatea prin care copilul își folosește și dezvoltă creativitatea și, odată cu ea, întreaga personalitate.
La Avenor am început să lucrez ca profesor de limba engleză în anul 2014 și de atunci trăiesc experiențe grozave în fiecare zi. Am continuat călătoria cunoașterii setându-mi noi obiective. În 2016, Avenor College a devenit membru al comunității The Common Ground Collaborative, iar asta mi-a oferit oportunitatea de a afla mai multe lucruri despre învățarea prin investigație, strategii de predare și învățarea vizibilă. Pe parcursul anilor petrecuți la Avenor am avut șansa să fiu nu doar profesor de limba engleză, ci și Coordonator de Curriculum pentru Limba Engleză la Ciclul Primar Mic.
În anul 2017 au existat noi oportunități profesionale de care am profitat, gândindu-mă și la nevoile școlii. Am urmat cursul ‘Leading Learning from the Middle’ și cel mai important beneficiu a fost acela că am reușit să creez un plan care sa aducă îmbunătățiri procesului de învățare-predare la ciclul primar mic.
Revenind la școală după ce am devenit mamă, perspectiva mea s-a schimbat. Într-o sală de clasă, copiii nu sunt elevii mei, ei reprezintă în primul rând ceea ce părinții lor iubesc cel mai mult pe lumea asta. Sunt ființe umane complexe care trebuie respectate și ascultate în ciuda vârstei fragede. Au atât de multe lucruri de spus și atât de multe lucruri să ne învețe.
În calitate de profesor de engleză și coordonator al claselor pregătitoare, mi-am propus să dezvolt alături de colegele mele activități potrivite pentru învățarea în afara clasei, să contribui la procesul de continuitate între nivelurile de învățare creând în același timp un mediu de învățare motivant pentru noi toți.