Monica Gabriela Nistor

Literacy Teacher

Cum poate un educator influența eternitatea? Care sunt resursele necesare pentru a genera în lume o perpetuă schimbare pozitivă? Acestea sunt întrebările care mi-au deschis drumul spre educație, călătorie alimentată de o sete de cunoaștere și de ambiția de a crește constant. 

În 2009 am absolvit Colegiul Național „Nicu Gane”, secția Filologie – Limba Engleză și Franceză intensiv și, motivată de pasiunea pentru scris, am decis să studiez la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. În ultimii doi ani de facultate am făcut parte dintr-o Organizație Non-guvernamentală – ADESCO, al cărei scop era încluziunea socială a tinerilor din mediile defavorizate din județul Cluj. În calitate de Lider de Tabără și Mentor, am simțit cum, printre copii, îmi crește sufletul și am descoperit în mine un simț al responsabilității vis-a-vis de calitatea vieții lor și de impactul pe care îl pot avea în creșterea lor sănătoasă. Alături de aceste realizări, am și înțeles că trebuie să învăț mai mult despre Psihopedagogie. 

Așadar, în 2014 am decis să plec la Londra, unde am urmat cursul psihopedagogic pentru profesia didactică în Centre Antepreșcolare și Preșcolare Britanice – NVQ Level 3. Anii petrecuți în Londra mi-au permis să îmi construiesc înțelegerea standardelor stabilite de Early Years Foundation Stage Framework (EYFS) și mi-au oferit o platformă pentru a-i implementa caracteristicile. Tot în Londra am învățat despre programul Jolly Phonics și structura de predare aferentă. Cătă bucurie am simțit că pot preda cântând! 

După baza fondată în Londra, am continuat să trăiesc rolul de Educator și în Leipzig – Germania, Cadiz – Spania, Cairo – Egipt. Ultima experiență profesională din Egipt, în Școala Kompass – m-a încurajat să continui să mă dezvolt într-un mediu de învățare diferențiat, centrat pe copil și pe individualitatea fiecăruia, fără rigiditatea simțită într-un mediu de învățare tradițional. 

Sunt recunoscătoare pentru această experiență întrucât a permis multă creativitate și muzicalitate în rutina zilnică, iar implementarea curricumului a fost susținută de metode progresive, cum ar fi Project Based Learning, Forest School și crearea unui mediu relevant pentru fiecare copil – un principiu al abordării Reggio-Emilia, considerând în acest proces particularitățile socio-culturale ale fiecăruia, preferințe, abilități și interese. 

Am încredere că aceste metode îmi vor fi piloni în tehnica de facilitare a învățării în rolul de profesor de fonetică la Avenor College și, prin aceste metode, copiii pe care voi avea plăcerea de a-i îndruma, să se simtă susținuți, apreciați și încurajați să-și exploreze și urmeze visurile. 

Când nu sunt printre copii, îmi place să gătesc, să cânt și să merg în drumeții lungi. O experiență care m-a ajutat să-mi extind valorile sănătoase a fost Camino de Santiago, o drumeție de 775 km din nordul Spaniei, parcursă în 34 de zile. 

Înțeleg că întrebările de la care am pornit pe drumul Educației nu își au un răspuns static, final, iar această realizare indică faptul că educatorul este, alături de copii, într-un proces continuu de învățare, într-o lume în continuă inovare.