Mari Nicolae
Academic Learning Lead Primary
Profesor Invățământ Primar 2 Alfa
Am descoperit destul de devreme că a-i învăța pe ceilalți înseamnă a cunoaște oameni, locuri, povești. La două luni după absolvirea Liceului Pedagogic Ploiești (1999), am devenit „omul de la catedră”, cu o dublă specializare (învățător-educator), responsabilă de educația copiilor.
Am absolvit Facultatea de Litere, secția Română-Engleză, din cadrul Universității „Petrol-Gaze” Ploieşti (2005) și Master în Management Educațional la SNSPA, București (2006). Au urmat, în mod firesc, definitivarea în învățământ, atestarea CNFPA ca formator, certificarea IRSCA în educația copiilor cu abilități înalte, certificarea THINKBUZAN ca Mind Mapping Practitioner, certificarea TKT CLIL și certificarea STEM E-Trainer (EASE).
Experiența acumulată în sistemul PYP (Primary Years Programme) am continuat-o prin participarea la cursuri specializate (de exemplu Mantle of the Expert, „CRED-Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”, proiecte OECD) și scriere de module de învățare prin parteneriatul cu CGC (Common Ground Collaborative). Experiența școlii online a însemnat certificarea în folosirea unor instrumente digitale și implicarea în calitate de consultant educațional în proiecte educaționale de mentorat la firul ierbii.
Explorez neîncetat cele mai noi idei despre educație. De aceea îmi exersez creativitatea prin construirea de tehnici și instrumente didactice, sugerate de principiile învățământului internațional. Am debutat în 2012 la Editura Humanitas în calitate de co-autor al unui set de fișe de lucru pentru matematică și explorarea mediului pentru clasa pregătitoare. Am contribuit la elaborarea manualelor digitale pentru clasa 1 și a unui ghid practic pentru profesori despre rolul organizatorilor grafici în învăţare. Fac parte din echipa de autoare a pachetului educațional Școala Colorată pentru clasa 1 de la Editura Artklett. Din 2020 sunt membră în comunitatea Aspire Teachers, iar din 2023 organizez webinarii și sesiuni de mentorat despre project based learning în comunitate EASE( EuropeAn network of STEAM Educators).
Misiunea mea continuă la Avenor pe mai multe paliere, îmbrățișate cu responsabilitate și bucurie. Coordonez proiectul de design curricular la clasele primare. Toate acțiunile mele au ca scop a ghida elevilor să învețe cu plăcere și din obișnuință oriunde şi oricând.
Timpul liber îl dedic familiei, plimbărilor în natură și turismului cultural.