Liana Ilincescu

Culture and Community Lead Primary
Profesor Invățământ Primar 3 Omega

Dragostea pentru profesie am deprins-o de la o vârstă foarte fragedă, fiind crescută într-o familie de învățători, așa că am încercat să le merg pe urme și am absolvit cursurile Colegiului Pedagogic, având dublă specializare – învățător/educator. De asemenea, pasiunea pentru scris și istorie m-a determinat să urmez cursurile Facultății de Istorie și Filozofie din Cluj Napoca și pe cele ale Facultății de Jurnalism din București. Am participat la numeroase cursuri de specialitate de-a lungul timpului, într-o continuă călătorie spre cunoaștere și autocunoaștere (am gradul I didactic, un an de master, specializare Formarea Formatorilor, The TKT Course CLIL Module for Primary on Cambridge University, National Professional Qualification for Leading Behaviour and Culture, CRED – Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți, CGC Modules with Kevin Bartlett)

Principiul primordial după care îmi sistematizez activitatea didactică este foarte simplu – elevii dintr-o clasă sunt ca florile de pe câmp. Într-un colț apare entuziastul, care te aprobă, în altul indiferentul, acolo scepticul, în altă parte ironicul. Satisfacția unui cadru didactic este deplină atunci când reușește să aprecieze pe fiecare în felul său și să contureze personalitatea unui elev în funcție de calitățile lui individuale, formând în același timp cel mai frumos buchet de flori.

Pe parcursul drumului meu prin viaţă, mi-am intersectat destinul cu Avenor College, moment ȋn care am descoperit că nu sunt singura care crede ȋn aplicarea acestui principiu ȋn educaţia viitoarelor generaţii. Au trecut de atunci câțiva ani plini de evenimente interesante şi, mai ales, de ȋmpliniri profesionale şi personale, pentru că am descoperit aici o adevărată familie.

În anii petrecuți la Avenor College, am crescut alături de elevii mei, am reușit împreună cu ei și părinții lor să nu intrăm ȋn panică atunci cȃnd am ȋntȃmpinat provocări și am găsit soluţiile potrivite situaţiilor întâlnite pe parcurs. Am descoperit sensul unei lecturi suplimentare sau al unei teme de weekend, timp ȋn care ne-am dezvoltat şi plăcerea pentru joc şi joacă şi puterea de a schimba ce părea a fi de neclintit.

La fiecare început de an școlar pornesc cu avânt într-o călătorie pe care mi-o imaginez plină de provocări și satisfacții.