Ioana Slav

Profesor de Limba Română
Diriginte clasa 8 Delta

Să ai ocazia de a modela suflete și destine pare cea mai frumoasă meserie din Univers. Să ai norocul să înveți generații de elevi, să îi ajuți să evolueze și să se descopere sună ideal. Nu este însă doar un vis frumos, este meseria de profesor, meserie pe care am îmbrățișat-o din iubirea profundă pentru copii. Mă consider un om norocos pentru că pot face zi de zi ceea ce îmi face plăcere. 

În anul 2016 am absolvit Colegiul Național „Ion Maiorescu” din Giurgiu, secțiunea Filologie -engleză intensiv și am intrat la Facultatea de Litere a Universității din București (specializarea Română-Engleză). Timpul petrecut printre cărți, pasiunea pentru lectură, critică și literatură au pus bazele dorinței de a deveni profesor de Limba și literatura română. În anul 2019 am terminat facultatea, devenind astfel licențiată în filologie. Tot atunci am finalizat și cursurile Modulului Psihopedagogic în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, Nivelul I și am primit certificarea pentru a preda Limba și literatura română în învățământul gimnazial. Parcursul educațional a continuat prin înscrierea la Masteratul „Didactici ale disciplinelor filologice” din cadrul Facultății de Litere a Universității din București și prin continuarea modulului psihopedagogic pentru a primi calificarea pentru a preda în învățământul liceal.

Anul 2019 a simbolizat și debutul vieții profesionale, pentru că în august am intrat în comunitatea Avenor, ocupând postul de Teaching Assistant. Din acel moment, viața profesională a evoluat constant. După ce am luat examenele de Titularizare și Definitivat în sistemul național de învățământ, am început anul școalar 2021-2022 ca profesor titular de limba română. Dorința de a transmite noilor generații cunoștințele mele și grija constantă pentru elevii mei m-au determinat să accept o nouă provocare: dirigenția. Astfel, din septembrie 2022 m-am alăturat echipei de diriginți de la gimnaziu. 

Ultimii ani au fost plini de cursuri și conferințe dedicate dezvoltării profesionale precum: Learning empowered by technology, Oracy and the power of rhetoric, Teaching with love and logic, Programul de formare continuă – De ce este nevoie de un ghid metodologic pentru învățământul gimnazial?, De ce avem nevoie de evaluare?. 

Din dorința de a evolua în carieră, în aprilie 2024 am susținut preinspecția pentru înscrierea la Gradul II. Va fi un proces de durată, însă rezultatul va merita toate sacrificiile, pentru că meseria de profesor implică dorință permanentă de învățare. 

Pentru mine, nucleul procesului de învățare-predare este elevul, iar generația actuală de elevi mă uimește cu dorința de a descoperi lucruri noi, de a cunoaște și de a cerceta. De aceea, îmi doresc să aplic teoriile moderne ale învățării, învățarea prin descoperire și toate strategiile învățate de-a lungul anilor pentru a-i încuraja pe elevi să își exprime liber opiniile și sentimentele, să vadă lumea înconjurătoare într-un mod obiectiv și să se bucure de fiecare moment al procesului de învățare.