Florina-Mădălina Poenaru

Consilier școlar

Nu îmi pot aminti cu exactitate momentul în care m-am decis că vreau să fiu psiholog. Știu doar că la un moment dat, în jurul vârstei de 14 ani, pașii mei au început să fie îndreptați ușor-ușor  înspre psihologie. Am început să citesc mai mult și să îmi pun mai multe întrebări despre viață și, totodată, am simțit că vreau să ofer ajutorul celorlalți. Cred că acela a fost momentul în care am început să înțeleg faptul că fiecare persoană are o poveste, uneori mult prea complicată pentru a o putea înțelege pe deplin. 

Dar simțeam că menirea mea este să îi ajut pe ceilalți, iar gândul acesta mă făcea să mă simt împlinită. La fel ca și atunci, cred cu tărie că fiecare om este incredibil de complex și are o poveste pentru care trebuie să ne luăm timp să o ascultăm, să o înțelegem, să o apreciem.  Sunt recunoscătoare că pot să îmi exercit profesia de psiholog într-o școală, dat fiind influența masivă a educației asupra dezvoltării umane. Școala nu se ocupă doar de pregătirea intelectuală a tinerilor, ci se ocupă și de suflet, de fomarea unor caractere nobile. De asemenea, școala are un rol incontestabil în ceea ce privește prevenția distresului psihologic și al intervenției în cazul în care distresul există deja. 

În calitate de consilieri școlari, este nevoie să îi ajutăm pe elevi să își gestioneze procesul de învățare, să își găsească „vocea”, să adopte valori care să le ghideze viața într-un mod armonios, să aibă relații sănătoase și adecvate cu ceilalți și să depășească dificultățile cu care se confruntă. Este important să pregătim tineri care să fie rezilienți în fața suferinței sau a greutăților vieții.  

În ceea ce privește pregătirea mea academică, am absolvit în anul 2020 Facultatea de Psihologie și Științele Educației, din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, iar în anul 2022 am absolvit programul masteral de Psihologie Clinică, Consiliere Psihologică și Psihoterapie, din cadrul aceleiași universități. De asemenea, am absolvit un program de formare profesională de lungă durată pe specialitatea psihoterapie cognitiv-comportamentală, avizat de Colegiul Psihologilor din România.  

De-a lungul anilor de studii am fost implicată în diverse activități de voluntariat și cercetare, care m-au pregătit pentru profesia mea de astăzi. Experiența mea profesională este în domeniul psihologiei clinice (evaluări psihologice și consiliere psihologică) și în domeniul educațional, fiind profesor de psihologie la liceu.  

Pe plan personal sunt pasionată de lectură, fotografie și arta cinematografică. De asemenea, plimbările lungi, călătorile sau discuțiile filosofice sunt alte activități care mă definesc. 

Mă bucur să fac parte din echipa minunată de la Avenor și sper ca activitatea mea aici să aibă un impact pozitiv, să îi ajute pe elevi să își atingă potențialul, dezvoltându-se armonios, adoptând atitudini sănătoase și internalizând modele eficiente de autocunoaștere, autoînțelegere și autoreglare a propriului comportament.