Dr. Daniela Vasile
Director de Curriculă, Pedagogie și Evaluare
Am vizitat Avenor prima dată în iulie 2019, când m-am întors acasă pentru vacanța de vară. A fost unul dintre momentele în care intri într-un loc și știi că îi aparții, când întâlnești oameni și descoperi că împărtășești o viziune comună despre cum arată excelența în educație. A fost momentul în care am știut că vreau să fac parte din echipă și să contribui la realizarea viziunii de a co-crea cel mai bun viitor pentru copiii noștri. Mi-am dat seama, în cele câteva ore pe care le-am petrecut la școală, că Avenor reprezintă pentru mine mai mult decât orice altă școală internațională – este o școală internațională care funcționează în propria mea cultură românească, iar acest lucru o face atât de specială. În cuvintele lui Andy Hargreaves, „dacă vrem să înțelegem școlile, trebuie să înțelegem sistemele mai mari din care fac parte”.
Sunt fericită și onorată că, un an mai târziu, m-am alăturat plenar acestei minunate comunități!
De-a lungul vieții profesionale, m-am perfecționat ca lider și mi-am lărgit semnificativ viziunea despre excelență în educația internațională, internaționalism și leadership.
Anii petrecuți ca lector la Universitatea din București și ca profesor asociat la Universitatea din Osijek (Croația) m-au învățat nu numai rigoarea academică, ci, dincolo de asta, m-au făcut să mă gândesc mai profund la modul în care ies din școală elevii noștri de liceu. Dezvoltarea independenței în gândire și studiu prin responsabilizarea elevilor cu privire la propria învățare devine, în acest context, un obiectiv al educației care nu este negociabil.
Fascinația mea pentru educație, care a determinat parcursul meu profesional ca lider al departamentului de matematică la Școala Britanică din Varșovia și la Școala Anglo-Americană din Moscova, a continuat în ultimii unsprezece ani la Școala ESF South Island din Hong Kong. Ceea ce a fost, inițial, o pasiune pentru matematică și un angajament de a o face accesibilă tuturor elevilor, indiferent de abilitățile lor, s-a transformat într-un interes mai larg pentru modul în care școlile funcționează ca sisteme întregi și pentru impactului culturii școlare asupra dezvoltării profesorilor și elevilor. Rolul meu în Hong Kong a evoluat într-unul în care aveam responsabilități diferite în structurile de conducere ale școlii.
În același timp, am avut un parteneriat pe termen lung cu Universitatea din Hong Kong, Departamentul Educație, pentru formarea profesorilor și evaluarea programelor lor de masterat în educație internațională.
De asemenea, am lucrat cu Consiliul Școlilor Internaționale – o organizație mare, similară cu BSO, care evaluează, acreditează și ajută școlile să evolueze. De două ori pe an, am condus echipe de 8-10 evaluatori internaționali, din întreaga lume, care petrec o săptămână într-o școală și analizează toate aspectele sale.
În ultimul deceniu am deschis mai multe ferestre, toate orientate spre grădina educației. Acum aștept cu nerăbdare să aduc împreună, într-un singur loc, toată experiența și toată energia mea pentru a parcurge drumul care conduce către servirea și învățarea de la comunitatea Avenor.