Cristina Bumboiu

English Curriculum Leader
Profesor de Limba Engleză

Mi-am găsit pasiunea pentru predare cu aproape 20 de ani în urmă când, la începutul carierei, am început să conştientizez importanța jocului în timp ce observam modul în care elevii mei foloseau limba engleză.

Am absolvit Facultatea de Litere şi Ştiinţe şi apoi am absolvit studiile de masterat în Comunicare Interculturală şi Studii Lingvistice.

Mă consider unul dintre acei studenţi norocoşi care, înainte de a termina studiile, a avut oportunitatea de a-şi implica elevii în situaţii de comunicare reale, această experienţă încurajându-mă să aflu mai multe lucruri despre metodele şi tehnicile de predare pe care le-aş putea folosi pentru a-mi ajuta elevii să înveţe mai mult, dar în acelaşi timp într-un mod plăcut.

Participarea la diferite seminarii, cursuri, conferinţe şi workshopuri s-a dovedit a fi foarte utilă pentru mine. Aveam însă sentimentul că puteam să fac mai mult pentru a deveni un profesor mai bun. În 2008, am obţinut primul certificat internaţional de predare (TKT) iar mai apoi, în 2010, am obţinut certificarea internațională CELTA (Pass A), experienţă care m-a ajutat să înţeleg mai bine procesul de învăţare de dincolo de sala de clasă.

Am continuat prin a lucra cu elevi şi copii de vârste şi niveluri diferite, iar mai târziu am devenit profesor în UK, unde am lucrat cu copii provenind din diverse culturi. În acea perioadă, am obţinut statutul de Qualified Teacher, o calificare importantă recunoscută de autorităţile britanice. După aceea, am decis să încep o nouă aventură – aceea de a obţine calificarea CELT YL în Barcelona, care mi-a conferit recunoaștere internaţională în lucrul cu copiii. Acest curs m-a ajutat să-mi adaptez tehnicile de predare dar și să înţeleg mai bine faptul că cei mici sunt curioşi, se bucură atunci când sunt implicaţi în jocuri şi sunt mereu pregătiţi pentru noi provocări.

Îmi place să cred despre mine că sunt un om curios, care întotdeauna doreşte să încerce strategii noi care să facă predarea şi învăţarea relevante pentru viitor, dar şi plăcute. Acesta este motivul principal pentru care mă bucur să particip la diferite evenimente din domeniul educaţiei, unele dintre acestea fiind: conferinţele Innovate ELT din Barcelona (2016, 2017, 2019), cursul Cooperative Teaching and Learning Strategies oferit de CPD International, workshop-ul Active Learning and Assessment for Learning, oferit de Cambridge International Examinations, workshopul Common Ground Collaborative despre scriere de module prin Inquiry, cursuri despre Predarea prin Învățare ghidată cat si cele mai recente cursuri si conferințe (Creating Cultures of Thinking, Introduction to Teaching CLIL, Navigating the Changing Demography of International Schools- a deep dive into EAL, conferința Project Zero Sparks)  

Ca Avenorian, am continuat să-mi dezvolt abilităţile de predare, prin familiarizarea cu programul Jolly Phonics, abordare pe care am avut oportunitatea să o includ în lucrul cu cei mici. Avenor College este acum parte din Common Ground Collaborative, iar acest lucru pentru mine înseamnă că pot învaţă mai multe despre învăţarea vizibilă, învăţarea ghidată, dar şi despre assessment for learning şi thinking routines. Pentru că aceasta este una dintre pasiunile mele, îmi doresc să învăț cât mai multe dar și să împărtășesc lucrurile pe care le descopăr împreuna cu colegii mei pentru a-i ajuta pe copii sa fie mai bine pregătiți pentru viitor.

De aceea, misiunea mea în calitate de English Curriculum Leader este în continuare aceea de a-mi sprijini colegii în integrarea unei viziune interdisciplinare a procesului de învăţare prin  dezvoltarea și îmbogățirea curriculumului Cambridge prin intermediul proiectelor extra curriculare dar și cu ajutorul strategiilor modern de predare (Inquiry, CLIL). Pe lângă acest aspect, caut sa observ abilitățile copiilor de a comunica (verbal și în scris) în cadrul altor discipline asa ca am organizat sesiuni pentru colegii profesori dedicate acestui aspect sub umbrela ‘Literacy across the Curriculum’ cat si ‘Introduction to teaching CLIL’. 

În prezent coordonez proiectul ’Teachers for Teachers’ ce are ca rol acela de a sprijini profesorii talentati aflati la inceputul carierei, proiect in care ajutorul echipei Avenor este esențial. Pe langa acest proiect, în prezent fac parte dintr-o echipă a carei misiune este aceea de a defini potretul profesorului Avenor cu ajutorul instrumentului Teacher Capabilities Roadmap ce isi propune să-i ajute pe profesori în procesul de reflecție asupra propriei călătorii în spațiul învățării. Aceste două inițiative se alătură celei a treia ce se legată de participarea scolii Avenor în cadrul înițiativei OECD ce se concentrează in jurul nivelului de provocare cognitivă la clasă.    

Nu în ultimul rând, voi căuta mai departe să-i ajut pe copii să-și dezvolte propriile mecanisme de a gândi independent și să-și asume repsonsabilitatea în procesul de învățare.