Azkawening Pratikno
Profesor de Limba Engleză
Profesor de PBL
Am crescut într-o familie în care se vorbea frecvent engleză, o familie de teoreticieni și practicieni care au călătorit în străinătate pentru a munci sau a studia. Observând numeroasele greșeli de comunicare și erori gramaticale în mass-media, am început să fiu tot mai atrasă de ideea de a deveni profesor de engleză, alimentată fiind de interesul meu pentru limbi străine. Dar nu doar atât: experiența familiei mele m-a motivat să explorez lumea și să încerc să fac o diferență.
După liceu, am absolvit facultatea de Relații Internaționale la Universitatea Gadjah Mada din Indonezia. Mi-am propus să înțeleg mai bine cum funcționează lumea, să mă familiarizez cu problemele actuale și să găsesc o modalitate de a-mi aduce contribuția. Pe parcursul studiilor, am descoperit o pasiune pentru predare în timp ce lucram la un centru de limbi moderne, unde am fost instruită să predau engleză profesioniștilor și profesorilor din diverse culturi. Această experiență mi-a consolidat dragostea pentru educație, determinându-mă să renunț la o posibilă carieră în politică, pentru a mă dedica predării.
Viața ne poartă uneori în direcții neașteptate, și astfel am ajuns în România în 2015. Primele mele experiențe de predare în România au fost în tabere de vară, iar mai apoi în centrele de limbi străine din București, unde, pe lângă predare, am avut și rolul de a forma noii profesori. Aceste experiențe mi-au permis să înțeleg mai bine copiii și pedagogia.
Copiii sunt ființe extraordinare, și mă regăsesc mult în ei. Curiozitatea, sinceritatea și creativitatea lor sunt calități pe care le apreciez profund, dar care sunt adesea trecute cu vederea de adulți, preocupați mai mult de contextul în care trăiesc. Petrecând timp cu elevii mei și învățând împreună cu ei, am redescoperit bucuria de a învăța pe care o aveam în copilărie.
Cred cu tărie în învățarea pe tot parcursul vieții și sunt mereu dornică să aplic noile abilități pe care le dobândesc, atât în sala de clasă, cât și pentru dezvoltarea personală. Printre cursurile și atelierele la care am participat se numără: National Geographic Learning; Cultures of Thinking; The Power of Making Thinking Visible (Project Zero Harvard University); Formative Assessment ‘Here and Now’ (Dylan Wiliams); Introduction to CLIL; Tangible Things: Discovering History through Artworks, Artifacts, and Scientific Specimens (HarvardX) și workshopul Common Ground Collaborative pe tema Writing modules through inquiry. Am finalizat, de asemenea, cursul CELTA oferit de Universitatea Cambridge și am obținut calificarea de Profesor Calificat de la autoritățile britanice.
La Avenor, am avut plăcerea de a lucra atât cu elevi din ciclul primar, cât și cu cei din gimnaziu, ajutându-i să facă tranziția de la școala primară la cea gimnazială. Pe lângă activitățile specifice de profesor de engleză, mă implic în proiecte de învățare bazată pe proiecte și particip activ în programul Școlii de Vară, unde îmbin educația cu experiențele din comunitate. În timpul anului școlar, coordonez Clubul de Dezbateri pentru gimnaziu și Clubul de Scriere Scriptio, promovând dezvoltarea abilităților de literație.
În afara școlii, colaborez ca și consultant pentru o organizație care organizează tabere de vară, unde mă concentrez pe dezvoltarea personală, comunicare și muncă în echipă, încurajând dragostea și respectul pentru natură, precum și dezvoltarea abilităților necesare pentru a naviga în mijlocul ei. Sunt pasionată de știință, psihologie, limbi străine, istorie și arte.
Îmi doresc să continui să promovez cultura învățării la Avenor, să construiesc relații autentice în comunitate și să sprijin dezvoltarea academică și personală a elevilor mei.