Ana Olivia Lăzărescu
Nursery Teacher
Încep fiecare an școlar cu entuziasmul de a crea impact în viețile copiilor și cu un sentiment de anticipare și împlinire. Mă onorează faptul că pot fi parte din procesul educațional și că pot contribui la modelarea viitorului alături de cei mici și de părinți. Îmi propun să ofer tot sprijinul necesar pentru dezvoltarea lor cât mai armonioasă și să fiu un profesor la care copiii să vină cu orice problemă și îngrijorare, sau doar pentru a împărtăși o poveste amuzantă.
Cu o experiență de peste cinci ani în predat artă tinerilor cursanți, îmi place să mă dedic în mod autentic dezvoltării armonioase a fiecărui copil. Prin munca pe care o fac, încerc să cultiv un sentiment profund de apartenență atât în cadrul grupului meu de elevi, cât și în comunitatea Avenor. Am reușit să transform această dorință în realitate prin organizarea diverselor evenimente și oportunități de învățare în afara sălilor de clasă, menite să le ofere copiilor experiențe educative cu adevărat memorabile.
Am absolvit facultatea de Istoria Artei de la Universitatea din București, continuând cu masterul în „Teoria și Practica Imaginii” al Facultății de Litere. Dorința de a împărtăși iubirea pentru artă și cultură cu ceilalți s-a materializat în ateliere și cursurile de artă pe care le organizez din 2018 în spații muzeale și galerie, dar și prin proiectul “Dumbrava cu Idei”, taberele de artă pentru copii.
În 2023 am avut oportunitatea de a urma un stagiu de formare ca mediator cultural la Kunstmuseum Liechtenstein. Acolo, am investigat adânc conexiunile între artă și alte domenii de cunoaștere, descoperind modalități inovatoare de a lucra cu comunitățile prin intermediul artei. Acest stagiu m-a învățat cum să împărtășesc valori fundamentale precum ecologia, drepturile omului și empatia, transformându-le în experiențe semnificative pentru copii.
Ca profesor, mă concentrez pe simbioza dintre învățare și artă, iar modul meu de a preda este centrat pe o abordare interdisciplinară, care s-a dovedit a avea un mare impact în dezvoltarea copilului. Conectarea cu copiii prin predare și crearea unui spațiu de învățare în care aceștia se simt în siguranță, în care sunt încurajați să descopere lumea din jur și să își dezvolte empatia și gândirea critică reprezintă un scop central în viața mea. Acest lucru se întâmplă chiar de la primele scântei de pasiune aprinse în primul meu an de studii universitare. Am descoperit această chemare puternică în timp ce participam la un program educațional pentru copiii care provin din centre de plasament și din medii defavorizate.
Mă interesează în special să îi acomodez pe cei mici cu diferite moduri de a-și exprima sentimentele și ideile într-un mod sănătos și constructiv, în diverse limbaje artistice. Gestionarea emoțiilor, crearea de noi moduri de comunicare și diversitatea perspectivelor sunt doar câteva dintre beneficiile pe care educația artistică alternativă și accesul la cultură le pot aduce comunității. Toate aceste instrumente le aplic în mod constant pentru a ajuta copiii să atingă și să depășească obiectivele lor educaționale.
Într-un final, sunt onorată și entuziasmată să îi ghidez pe cei mici în călătoria lor educațională și personală. Prin educație și artă, deschidem porți către o lume a cunoașterii, empatiei și creativității, formând astfel o comunitate Avenor puternică și inspirată.