Suntem bucuroși să anunțăm numirea lui Stephen Marr în funcția de Head of Primary & Nursery la Avenor. Cu o vastă experiență internațională în domeniul educației și o pasiune autentică pentru formarea tinerelor generații, Stephen aduce cu sine o carieră de 18 ani în educație, desfășurată pe diverse continente. De la primii pași ca profesor de matematică în învățământul secundar din Marea Britanie, până la poziții de leadership în echipele unor școli din Oman și România, Stephen a demonstrat mereu un angajament puternic pentru excelență. În acest interviu, descoperim parcursul său profesional, filosofia educațională și viziunea pe care o are pentru comunitatea Avenor.
Povestește-ne puțin despre tine. Ce sau cine te-a inspirat să alegi o carieră în educație?
În primul rând vreau să știți despre mine că locuiesc în București de zece ani împreună cu soția mea, Antonia, și fiul nostru de trei ani, Alexander. De nouă ani, ne-am stabilit în complexul Greenfield, așadar aproape de școală.
Lucrez în educație de optsprezece ani. După ce am absolvit Accountancy and Finance la Universitatea din Aberdeen, am început o carieră în acest domeniu la Citibank, în Edinburgh, Scoția. Mi-am dat seama repede că sectorul financiar nu era potrivit pentru mine. În 2006, am avut norocul să descopăr adevărata mea chemare, inițial ca profesor de Matematică la gimnaziu, și ulterior am făcut trecerea către învățământul primar. Mi-am dat seama că educația este vocație mea din prima zi ca profesor, și de atunci mă străduiesc să îi inspir pe toți elevii alături de care am ocazia să lucrez.
Primele mele experiențe ca profesor au fost în Nottinghamshire, Anglia, unde am învățat ce înseamnă educația la cele mai înalte standarde. Ulterior, am făcut trecerea către școlile internaționale și am petrecut o perioadă în Muscat, Oman, unde am fost Head of Primary, iar prin rezultatele obținute școala a ajuns în topul școlilor internaționale din întreaga lume. În ultimii nouă ani, am fost directorul unei alte școli din București, pe care am transformat-o dintr-o mică școală primară într-o instituție de învățământ completă.
Ca inspector BSO, ai vizitat cu siguranță multe școli și, în calitate de profesor ai lucrat în diverse școli din întreaga lume. În opinia ta, care sunt trăsăturile care aduc școala cel mai aproape de comunitatea pe care o deservește?
Din 2022, sunt inspector BSO și am avut privilegiul de a observa procesul de învățare în diferite școli din diverse țări. Îmi place să învăț din toate experiențele pe care le am, iar atunci când evaluez școlile pe care le inspectez, caut întotdeauna să învăț ceva nou din fiecare dintre ele.
Cele mai bune școli din lume înțeleg nevoile comunității lor și modul în care elevii învață cel mai bine în contextul respectiv. Desigur, există anumite trăsături comune în toate școlile: elevii învață cel mai bine atunci când comunitatea educațională are așteptări ridicate, când practica are o abordare consistentă iar curriculumul este relevant și interesant pentru elevi.
Spune-ne ce ai aflat interesant despre Avenor?
Unul dintre cele mai interesante lucruri pe care le-am aflat despre Avenor este povestea numelui și faptul că acesta reflectă valorile școlii: Aventură, Vocație, Excelență, Natură, Oportunitate, Relații.
Dacă ne asigurăm că toate aceste ingrediente se regăsesc în viața școlii, atunci cu siguranță elevii Avenor vor fi bine pregătiți, creativi, independenți și gata să reușească în secolul 21.
Ce speri să găsești la Avenor?
Îmi doresc și în același timp sper să găsesc aici o adevărată comunitate – copii entuziaști și politicoși, curioși, creativi, energici și dornici de învățare, părinți care să fie adevărați parteneri în procesul educaționali și o echipă de profesori pasionați de ceea ce fac și atenți la nevoile elevilor lor.
De asemenea, sunt convins că voi găsi aici un mediu orientat către familii, cu grijă pentru elevi, dar și un mediu educațional la standarde academice ridicate.
În plus, la Avenor mă aștept să găsesc o școală în care există echilibru între rigoarea academică și plăcerea de a învăța și care este dedicată formării viitorilor lideri și cetățeni internaționali.