Avenor Entrepreneurship Challenge este un proiect special conceput în cadrul LOTC pentru elevii de clasa a 9-a cu scopul de a duce învățarea în practică. Combinând cunoștințe și abilități dobândite în cadrul orelor de curs, elevii sunt invitați să facă față provocării antreprenoriale de a lansa un produs culinar în cadrul unei prezentări publice, susținute în fața unui juriu, a colegilor, dar și a publicului venit să-i încurajeze.

Victor Bratu – Profesor de Geografie și ICT și organizator al proiectului, ne oferă mai multe detalii despre această competiție care încet-încet se transformă într-o tradiție a elevilor de liceu.

 

Ce este Avenor Entrepreneurship Challenge și cum care este povestea acestui proiect?

Avenor Entrepreneurship Challenge este un proiect care a apărut în 2022 din nevoia de a crea un eveniment interesant pentru elevii de clasa a 9-a ca parte a programului de LOTC.

Eu și Katie Hargreaves – Teacher of Media Studies ne-am gândit la mai multe opțiuni și am creionat mai multe planuri până când am ajuns la acest concept de eveniment care presupune o competiție antreprenorială între elevi.

Anul trecut, în 2023, am organizat prima ediție care a reunit 9 echipe formate din 45 de elevi. Ei au avut următoarea temă –Creați un produs sănătos și natural pentru micul dejun”, pentru rezolvarea căreia ei au trebuit să dezvolte un produs de la zero. De la cercetarea de piață până la produs, ambalaj, campania de marketing și prezentarea în fața unui juriu, demersul a fost foarte provocator pentru elevii participanți, iar rezultatele au fost peste așteptări.

Care a fost provocarea de anul acesta pentru elevii participanți?

Păstrând conceptul competiției, anul acesta elevii au avut ca provocare să realizeze o gustare sănătoasă, dulce sau sărată, care să bifeze mai multe condiții:

  • să aibă un ambalaj adecvat – lucru învățat la Design&Technology și la Arte
  • produsul propus să aibă în spate un plan de business – realizat pe baza cunoștințelor acumulate la Business Studies
  • prezentarea produsului să includă o campanie de marketing – realizată aplicând noțiunile învățate la Media Studies

STRUCTURA ECHIPELOR

Deoarece nu toți elevii studiază aceleași materii în clasa a 9-a, echipele au fost formate din câte 5 membri, fiecare cu abilitățile și cunoștințele necesare pentru a ocupa una dintre următoarele poziții:

  • CEO-ul sau liderul echipei – responsabil de realizarea planului de business
  • Bucatarul – responsabil de realizarea produsului propriu-zis
  • Graphic Designer-ul – responsabil de realizarea ambalajului, inclusiv de realizarea logo-ului
  • Research Analyst-ul – sprijină echipa cercetând piața și identificând preferințele publicului
  • Marketing Director – propune planul de marketing

Fiecare echipă a primit suma de 200 de lei, care a reprezentat bugetul total pentru a realiza mostrele (produs și ambalaj). De asemenea, fiecare echipa a primit indicații clare cu privire la ce înseamnă un produs sănătos și care sunt criteriile pe care trebuie să le respecte. 

Câte echipe s-au înscris în concurs și cum a decurs competiția?

Anul acesta am avut 8 echipe care și-au prezentat produsele în fața unui juriu format din: 

  • Diana Segarceanu – Director Executiv – care a evaluat planurile de business 
  • Raluca Tarcea – Admissions and Communication Manager – care a oferit feedback pentru componentele ambalaj și campania de marketing  
  • Valentin Brabete – Profesor de Economie și Business Studies – care a evaluat planurile de afaceri propuse
  • Geanina Staicu – Food Blogger Jamila Cuisine – a evaluat produsele realizate de echipe
  • Dan Neacșu – Chef Avenor Living – care a evaluat cât de sănătos este produsul propus de fiecare echipă

Invitați speciali în cadrul acestei ediții au fost Cristina Willows – Director Executiv Avenor și Andrei Roșu – Managing Partner Filgud România.

Concurența fost una acerbă iar emoțiile elevilor participanți au fost depășite doar de determinarea lor de a convinge juriul că produsul lor merită să câștige trofeul Avenor Entrepreneurship Challenge

CÂȘTIGĂTORII EDIȚIEI DIN 2024

După întrebările primite din partea juriului și după feedback-ul final, emoțiile au atins nivelul maxim când au fost anunțate echipele câștigătoare:

🥇Locul 1 a fost câștigat de produsul ENERBIITZ3 pregătit de echipa formată din Bogdan (9 ∆), Ilinca (9 α), Irina (9 ∆), Ilinca (9 α), Ion (9 ∆).

🥈Locul 2 a fost câștigat de produsul Oatz pregătit de echipa formată din Ioana (9 ∆), Anastasia (9 ∆), Alessia (9 α), Fanni (9 α), Răzvan (9 ∆).

🥉Locul 3 a fost câștigat de produsul Natty Pops pregătit de echipa formată din Ivonne (9 α), Alexandru (9 α), Sonia (9 α), Alexandru (9 ∆), Arianna (9 α).

Sunt foarte mândru de toate echipele participante la competiție. Produsele lor au fost foarte bune, iar prezentările susținute în fața întregii audiențe au depășit așteptările. Nivelul competiției este un semn clar că elevii sunt interesați de antreprenoriat, ceea ce îmi confirmă faptul că în fiecare an acest eveniment va fi așteptat cu entuziasm de elevii noștri de clasa a 9-a.