Școala de Vară Avenor este un program complex de educație non-formală în limba engleză care are ca punct central experiența pe care o oferă copilului.
Construit în fiecare an cu multă creativitate și pasiune de echipe dedicate de profesori, programul își propune să le ofere copiilor cu vârste de la 2 la 14 ani variante reale de a petrece în mod educativ și distractiv, alături de prieteni, primele săptămâni din vacanța de vară.
În oferta Avenor de anul acesta se regăsesc 3 programe distincte de vară, cu abordări și conținuturi specifice fiecărui segment de vârstă pe care îl adresează (2-6 ani, 6-10 ani și 10 – 14 ani).
Detalii despre fiecare program se regăsesc pe pagina Școlii de Vară Avenor.
Într-o serie de 3 interviuri, ne propunem să aflăm de la coordonatorii educaționali ai programelor de vară care sunt noutățile ediției din acest an. Vă invităm să citiți primul interviu, cu Andreea Dumitrescu, Coordonator Educațional al Școlii de Vară pentru școala primară.
CELE MAI AȘTEPTATE ACTIVITĂȚI
Andreea, care sunt cele mai așteptate activități incluse în programul de anul acesta?
Copiii de la școala primară sunt întotdeauna foarte entuziasmați de programul de vară căci le oferă ocazia să se implice într-o varietate de activități distractive alături de prietenii lor sau de alți copii de aceeași vârstă. Pe timp de vară, școala nu mai este școală, iar ce se întâmplă în campus seamănă mai mult cu o tabără de aventură. Iar acesta este un aspect foarte important deoarece în primele săptămâni de vacanță chiar vrei să vrei să te bucuri de vară.
Anul acesta, tradiționala distracție cu apă rămâne în topul preferințelor copiilor, secondată îndeaproape de petrecerea în pijamale pe care ne dorim să o organizăm pentru toți participanții. Excursiile la Destiny Park și Cernica vor fi cu siguranță și ele în lista activităților preferate.
PRINCIPIILE PROGRAMULUI
Cum a fost gândit programul de vară?
În fiecare an, când începem planificarea Școlii de Vară avem în minte următoarele obiective. Pe de o parte, ne dorim să le oferim copiilor o experiență memorabilă și captivantă. Pe de altă parte, ne dorim ca ei să petreacă două săptămâni în care activitățile distractive să se combine cu cele educative.
Anul trecut, de exemplu, proiectele noastre au fost legate de natură și le-au permis copiilor să descopere culturi noi și lucruri uimitoare din întreaga lume. Combinate cu activități practice, un escape room, sarcini interactive și multe jocuri, sarcinile de învățare au fost percepute ca activități distractive.
Anul acesta ne dorim să continuăm această abordare și să integrăm într-o manieră jucăușă învățarea pe bază de proiecte (Project Based Learning) cu activități artistice precum muzică, dans, drama, pictură și sculptură – natura rămânând tema centrală a programului.
PRIORITĂȚILE NOASTRE
Gândindu-te la program în ansamblu, care sunt pentru tine, în calitate de coordonator educațional, cele mai importante aspecte?
Sunt trei aspecte pe care le urmăresc cu prioritate atunci când vine vorba despre Școala de Vară.
Pe primul loc este experiența copilului, care îmi doresc să fie una pozitivă, care să îi ofere un echilibru bun între educație și distracție și la final să rămână cu amintiri prețioase, care să îi rămână peste ani.
În al doilea rând mă gândesc la echipa de profesori care stă în spatele programului. Cumva, în fiecare an sunt uimită de devotamentul și de creativitatea lor, de planificarea cu atenție a fiecărui detaliu și mai ales de dorința lor de a inova, de a propune activități noi și relevante pentru copii. Apreciez foarte mult întreaga echipă, fără sprijinul căreia proiectul nu ar fi ceea ce este astăzi.
Și, nu în ultimul rând, mă gândesc la experiența părinților. Menținerea unei comunicări deschise și prompte cu părinții este pentru mine o prioritate iar când primesc un feedback ca cel de mai jos, știu că programul și-a atins obiectivele.
CE SPUN PĂRINȚII
”Am înscris-o pe Ana la Summer School ca să cunoască puțin școala, înainte cu două luni de clasa Pregătitoare.
În prima zi, am lăsat-o plângând și toată ziua m-am gândit că, poate, trebuia să mai am răbdare.
Nu știa pe nimeni, nici dintre copii, nici profesorii, locul îi era total nou. Când am mers după ea, era foarte bine și mi-a spus că îi place mult! S-a împrietenit ușor, i-au plăcut toți profesorii cu care a interacționat, a avut grijă în zilele următoare ca nu cumva să întârzie ca să nu piardă ceva din program. La sfârșitul fiecărei zile, îmi povestea cu entuziasm ce activități a făcut (și chiar au fost multe și variate, muzică, desen, sport, engleză sau water games) sau ce a văzut în excursii.
La final, noi, părinții, am fost invitați la o expoziție cu lucrările copiilor și am fost foarte impresionați de ce au realizat în două săptămâni.
În ultima zi, s-a lăsat iar cu lacrimi, de dată această de tristețe, pentru că Summer School a durat doar două săptămâni…
Pentru noi, a fost foarte important că am luat-o pe Ana fericită, la sfârșitul fiecărei zilei. Și cred cel mai bine pentru ea este că abia așteaptă să înceapă școală, că să meargă iar la Avenor.”