Într-o lume în care explorarea și inovația sunt fundamentale, Avenor le oferă elevilor pasionați de matematică diverse oportunități de dezvoltare. Prin intermediul concursurilor și provocărilor matematice, elevii sunt încurajați să iasă din zona lor de confort și să se expună situațiilor noi și neobișnuite. Experții susțin că această abordare nu numai că menține creierul tânăr, dar și îi pregătește pe elevi pentru provocările viitoare.
În acest articol, Mihaela Ancuța, profesor de matematică și Mathematics Curriculum Leader, ne ajută să înțelegem mai bine ce beneficii le-a adus elevilor participarea la concursuri și cum pregătirea și recunoașterea contribuie la creșterea motivației și a deschiderii de a aborda cu încredere noi provocări.
”Obiectivul nostru este să oferim elevilor pasionați de matematică diverse oportunități de a ieși din zona lor de confort și de a se expune unor situații noi și diferite de cele de zi cu zi de la clasa.
Experții spun că această confruntare cu situații noi și neobișnuite este un mod de a-ți menține creierul tânăr, deci, de ce nu?
Participarea la concursuri nu este un scop în sine, ci doar o alternativă, o opțiune, o alegere pentru fiecare elev. Ceea ce am observat este că elevii pasionați de matematică au acceptat provocările de fiecare dată. Ne-am bucurat să vedem că anul acesta numărul participanților la concursuri a crescut semnificativ, la fel și rezultatele lor.
Elevii se pregătesc pentru concursuri în timpul orelor de Maths Challenge, dar si suplimentar, în timpul liber, având materiale puse la dispoziție de profesorii de la clasă. Participarea la concursuri nu este condiționată de o pregătire specială. Chiar și în cazurile în care elevii s-au bazat doar pe cunoștințele acumulate la orele de matematică, ei au reușit să obțină rezultate foarte bune.
Este minunat să le vedem reacțiile atunci când primesc vestea că au obținut un premiu sau altul. Am încercat să creăm momente frumoase, pe care să le țină minte mai târziu, și le-am înmânat premiile într-un cadru plăcut. Observăm că după fiecare înmânare de premii, elevii pleacă cu o motivație intrinsecă de a merge mai departe și de a îmbrățișa noi provocări.” spune Mihaela Ancuța, Profesor de matematică, Mathematics Curriculum Leader și Assistant Head of Secondary.
În luna februarie, trei eleve care s-au calificat la Olimpiada de Matematică, Etapa pe Municipiu. Suntem alături de ele pe 10 martie, când vor concura alături de cei mai buni elevi din București pentru a rezolva subiecte cu un grad de dificultate foarte ridicat.
La Upper School, un concurs de matematică cu subiecte din curricula școlară, dar și cu probleme de logică și perspicacitate, Ana Maria și Carola, eleve la 5 Omega, s-au calificat în etapa a doua a concursului. Felicitări!
Comper este un concurs național în trei etape, organizat în parteneriat cu Ministerul Educației.
Anul acesta, 34 de elevi din clasele a 5-a și a 8-a au participat la etapa I a concursului de matematică, la care au obținut rezultate foarte bune, având în vedere gradul ridicat de dificultate al probei.
Felicitări câștigătorilor și mult succes în etapa următoare!
Concursul internațional Maths Black Sea se adresează elevilor din clasele a 4-a și a 5-a, iar echipa care a reprezentat școala noastră a fost formată din 10 elevi (3 de la clasa a 4-a și 7 de la clasa a 5-a).
În 40 de minute, aceștia au avut de rezolvat 15 probleme cu răspuns alegere multiplă. În cadrul concursului s-au verificat noțiuni din capitolele: Puteri, Fracții ordinare, Unități de măsură, Triunghi, Ecuații și Elemente de organizare a datelor. De asemenea, concursul a inclus și o componentă de provocări, cu întrebări de logică.
Echipa Avenor a obținut 219 puncte, rezultat care ne-a poziționat pe locul 2 în clasamentul celor 12 școli participante, din diferite țări.
Felicitări tuturor pentru participare și implicare!
UKMT – Intermediate Mathematical Challenge presupune o probă de 60 de minute la care elevii sunt provocați să răspundă la 25 de probleme cu alegere multiplă. Este un concurs în care sunt testate capacitatea de a raționa matematic, precizia și fluența gândirii.
32 de elevi de la clasele a 9-a și a 10-a au participat la acest concurs la care au obținut următoarele rezultate:
- Gold: 2 elevi
- Silver: 12 elevi
- Bronze: 15 elevi
- Participation: 3 elevi
UKMT – Senior Mathematical Challenge este o probă special concepută pentru elevii de la clasele a 11-a și a 12-a. În cele 90 de minute pe care le au la dispoziție, elevii trebuie să rezolve 25 de probleme cu alegere multiplă care au ca obiectiv să îi provoace să gândească.
21 de elevi Avenor de la clasele a 11-a și a 12-a au participat la concurs și au obținut următoarele rezultate:
- Silver: 5 elevi
- Bronze: 2 elevi
- Participation: 14 elevi
Felicitări tutuor!