Copiii de la Clubul KEN Academy de la Avenor College au participat la începutul acestei luni la primul lor târg de vânzare. Banana bread, fursecuri cu stafide, biscuiți delicioși pregătiți chiar de copii, decorațiuni de Crăciun și broșe pictate manual, toate s-au aflat pe mese la evenimentul găzduit în clădirea de birouri Charles de Gaulle Plaza. Târgul a fost un adevărat succes: copiii au vândut toate produsele și au învățat lecții importante.
Cum s-au descurcat și cum a fost pentru ei această experiență? Vă invităm să aflați chiar de la copii.
Ada, clasa a 3-a:
Am pregătit toate produsele singuri, pentru a învăța să fim mai buni în vânzări și să câștigăm bani. Când am planificat afacerea, ne-am gândit la profit. Am făcut și afișe pentru ca oamenii să știe despre ce este vorba când trec pe lângă noi. Avem un brand.
Noi ne-am gândit cum să aranjăm standul și l-am aranjat de mai multe ori pe parcursul vânzării, pentru că începeam să avem din ce în ce mai puțină marfă și nu voiam să pară gol.
Am vândut tot. Urmează să calculăm și câștigul nostru. Profitul. Trebuie să știi cât ai consumat pe materiale și după aceea să știi și câți bani ai câștigat. Din venituri trebuie să scazi cât ai cheltuit.
Cel mai greu lucru a fost când am vorbit cu oamenii la stand, dar apoi m-am obișnuit și a mers mai ușor. A crescut și încrederea în noi.
Cel mai ușor mi-a fost să aranjez masa.
Iar cel mai distractiv mi s-a părut…tot.
Astăzi am învățat să fiu mai interactivă cu ceilalți și să vând.
Toată experiența a fost super!
Vlad, clasa a 3-a:
Pentru acest târg, m-am pregătit împreună cu colegii mei și cu doamna profesoară. Am construit un stand frumos. Ne-am gândit că vin sărbătorile, Moș Nicolae, Moș Crăciun, așa că am spus să facem un târg de vânzare. Ne-am gândit că oamenilor le-ar plăcea ca după muncă să mănânce niște biscuiți de casă și să-și cumpere niște obiecte meșterite de noi cu care să-și decoreze casa de Crăciun.
Ne-am ales unde va avea loc târgul de vânzare, am pregătit și afișele cu logo-ul nostru, „Winter Elfs”. Afișul îi ajută pe oameni să ne recunoască, să vadă cine suntem. Am găsit și un logo.
Cel mai greu a fost momentul în care oamenii m-au ignorat, așa că am făcut tot posibilul să le atrag atenția.
La primele trei încercări, am dat rateuri, nu m-a băgat nimeni în seamă. Dar, a patra oară, mi-am dat seama ce trebuie să fac, am învățat din greșelile mele și am atras clienții.
După eveniment, am învățat că este bine să te distrezi, însă, în primul rând, trebuie să fii serios.
David, clasa a 2-a
Am pregătit un mic stand de vânzare. Am gătit fursecuri acasă. Iar pregătirea am început-o la cursuri: cum să ne prezentăm, cum să vorbim cu clienții și am stabilit ce produse să facem.
Ambalajul este foarte important când vinzi. Mesajul de pe ambalaj este important. Trebuie să fie decorat cu o floare sau cu un smiley face, cu lucruri care te atrag foarte mult.
Cel mai greu mi s-a părut să atrag oamenii la stand, când ei mergeau prea repede. Mi s-a părut că trebuie să stăm mult de vorbă. Unii mai scăpau, încercam să-i prind. I-am convins cu ajutorul cuvintelor, le-am explicat despre stand, le-am răspuns la întrebări.
La final, am învățat că nu trebuie să-ți fie teamă să vorbești cu oamenii.