La Avenor, ne dorim să le oferim elevilor sprijin real în alegerea parcursului educațional dincolo de Avenor și alegerea unei cariere, printr-un program de educație și consiliere de ultimă generație, similar cu ofertele celor mai bune școli din lume

Ca parte a echipei de consilieri, Louisa Dăscălescu, profesor de Istorie și Engleză, a obținut recent titulatura THE Accredited Counsellor, o certificare care i-a oferit acces la cele mai noi perspective și soluții pentru a-i ajuta pe elevi să ia decizii informate despre viitorul lor academic și profesional. 

Vă invităm să aflați direct de la Louisa cum a fost această experiență și ce abordări noi aduce în procesul de consiliere a elevilor.

Ai finalizat cursul THE Accredited Counsellor, un program complex de pregătire în domeniul consilierii în carieră. Ce te-a motivat să urmezi acest curs?

Am considerat că THE Counsellor Accreditation Programme îmi va oferi acces la perspectivele experților, la experiențele colegilor consilieri și la feedback din partea școlilor cu un număr tot mai mare de absolvenți, precum și sfaturi despre cum să folosesc tehnologia pentru a îmbunătăți procesul de consiliere. 

Programul și-a îndeplinit pe deplin promisiunile, abordând într-un mod bine documentat și inovator provocările pe care le întâmpină elevii atât în prezent, cât și în viitor. 

Cum va arăta piața muncii în anii următori? Ce competențe trebuie să își dezvolte tinerii pentru a se adapta? Ce rol joacă învățământul superior în acest context? Cum îi putem sprijini și ghida pe elevi în alegerile lor? 

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările esențiale pe care le-a explorat cursul și care mi s-au părut deosebit de relevante. A fost, de asemenea, reconfortant să descopăr că elevii din întreaga lume împărtășesc aceleași întrebări și incertitudini. Dacă ne gândim la ritmul accelerat al progresului tehnologic din ultimele două decenii, putem înțelege cât de dificil este pentru un elev să aleagă o carieră când viitorul este atât de imprevizibil.

Care sunt principalele provocări pe care le întâmpină elevii atunci când aleg o universitate și un parcurs profesional, și cum îi sprijină Avenor în luarea unor decizii informate?

Indiferent de vârstă, alegerea unei direcții pentru viitor poate fi copleșitoare—să știi dacă ai luat decizia „corectă” și să navighezi printr-un număr impresionant de opțiuni nu este deloc ușor. Scriitoarea americană Sylvia Plath descrie această provocare printr-o metaforă în The Bell Jar: „Îmi vedeam viața ramificându-se înaintea mea precum smochinul verde din poveste. Din vârful fiecărei ramuri, ca o smochină mare și purpurie, un viitor minunat îmi făcea semn și îmi făcea cu ochiul… Le doream pe toate, dar alegerea uneia însemna să le pierd pe celelalte.”
La Avenor, prin programul nostru LOTC și prin consilierea oferită, îi ajutăm pe elevi să se cunoască mai bine, să își înțeleagă pasiunile și punctele forte, astfel încât să își poată „modela” propriul smochin verde cu încredere, ghidați de aspirațiile, valorile și abilitățile lor. Le prezentăm o gamă variată de opțiuni pe care le au după absolvire și îi sprijinim în procesul de selecție a universității potrivite pentru fiecare. 

În final, vrem ca elevii noștri să înțeleagă că alegerile pe care le fac acum nu sunt definitive—decizia luată astăzi nu înseamnă renunțarea la toate celelalte oportunități.

Cum ți-a îmbogățit această acreditare experiența profesională și ce noi perspective le poți oferi elevilor  în explorarea opțiunilor academice și de carieră?

Lucrez în consilierea pentru carieră și universitate de șase ani, iar THE Counsellor Accreditation Programme mi-a oferit, în primul rând, o bază de comparație. Prin accesul la prelegeri, interviuri cu experți și proiecte dezvoltate de consilieri din întreaga lume, am putut evalua dacă abordarea noastră, la Avenor, este aliniată la standardele internaționale și unde putem aduce îmbunătățiri.
Corelând metodologia noastră cu recomandările din THE Career Accreditation Programme și cu evaluarea Career Mark Award, am constatat că Avenor oferă un program personalizat, bazat pe date și adaptat nevoilor individuale ale fiecărui elev. De asemenea, acest curs m-a scos din zona de confort și m-a determinat să explorez mai atent beneficiile inteligenței artificiale în procesul de consiliere și cercetare a universităților—un aspect pe care l-am subestimat anterior.

Cum poate consilierea în carieră să influențeze în mod real alegerea unei universități sau a unei cariere de către un elev?

Atunci când navigăm printr-o etapă nouă, sprijinul unui consilier poate face o diferență majoră—fie că este vorba despre alegerea parcursului academic și profesional, sau despre planificarea unei călătorii într-un loc necunoscut. Rolul consilierului este acela de sprijin imparțial, oferind elevilor informații bine documentate și sfaturi care să le fie de real ajutor în luarea deciziilor.
Pe parcursul procesului de admitere, consilierii îi ghidează pe elevi și pe familiile acestora în identificarea cerințelor de admitere, a examenelor necesare și în procesul de redactare a eseurilor motivaționale. Mai mult decât atât, consilierea în carieră oferită de școală creează rețele și conexiuni esențiale, care îmbunătățesc calitatea și eficiența aplicațiilor la universitate. Acest lucru este posibil prin menținerea unei comunicări constante cu părinții, dezvoltarea relațiilor cu universitățile de interes, facilitarea aspectelor logistice ale aplicării și colaborarea cu echipa de conducere (SLT) – așa cum am scris și în acest articol,  pentru a ne asigura că politicile școlii sunt aliniate la nevoile elevilor.
La Avenor, toate aceste inițiative sunt susținute de o cunoaștere profundă a fiecărui elev, completată de întâlniri individuale de consiliere pentru elevi și familii, pe parcursul celor patru ani de program LOTC.