Cea mai mare provocare pentru programele de vară este cum pot fi ele cu adevărat o opțiune pentru copiii cu vârsta între 10 și 14 ani, care abia așteaptă vacanța de vară?

Andrei Dăscălescu, profesor de Science și coordonator educațional al programului de Școală de Vară dedicat gimnaziului a acceptat această provocare și, alături de echipa de profesori implicată în program, îi invită pe elevii de gimnaziu să se alăture unei experiențe de învățare inedite. Având ca opțiune un program flexibil și variat, fiecare participant are posibilitatea să găsească propria cale către rezolvarea misterului captivant care îi așteaptă la finalizarea programului.  

Mai multe detalii despre program aflăm din interviu cu Andrei Dăscălescu și de pe pagina Școlii de Vară.

Cum a fost gândit programul de vară astfel încât să fie o opțiune relevantă pentru copii cu vârsta între 10 și 14 ani?

Alături de colegii mei implicați în proiect, am conceput programul școlii de vară pentru a oferi participanților flexibilitate și opțiuni, în funcție de interesele individuale. 

Dacă până acum elevii aveau de ales între două opțiuni, STEAM sau Expressive Arts, noutatea acestui an este introducerea unui program personalizabil pentru toți participanții. Copiii își vor putea alege activitățile preferate dintr-o listă propusă de profesorii implicați în Școala de Vară –  Music Mystery, Exploring Detective Stories, Forensics Science, Cryptography, Public Speaking and Debate, Insight Investigators, Enigma Explorers, Creative writing, Reverse Engineering (disponibil doar în săptămâna 1).

Astfel, ei au posibilitatea să aleagă 5 din cele 8 domenii disponibile, pe care le vor parcurge apoi pe parcursul întregului program. 

Varietatea este elementul nostru central, deoarece oferim activități pentru pasionații de științe, muzică, povestiri sau matematică, pentru a enumera doar câteva dintre ele. Ești interesat de științe, dar te-ar interesa să încerci și activitățile de storytelling? Poți alege acest lucru fără probleme.

Care este tema programului din acest an și cum se reflectă ea în activitățile zilnice?

Activitățile de anul acesta sunt reunite sub tema „Detective Mystery” și au ca obiectiv provocarea participanților de a rezolva un mister captivant. Fiecare activitate din program este adaptată la această temă, oferind experiențe specifice care îi vor ajuta pe copii să devină adevărați detectivi. De exemplu, activitățile de științe vor fi modelate sub forma unui club de Forensic Science, unde vor fi realizate experimente ce implică luarea de amprente, prelevarea de probe sau analiza firelor de păr. 

Scopul final al programului este ca participanții să devină experți în domeniile alese și să colaboreze în echipă pentru a dezlega misterul. Și, evident, să se simtă bine pe parcursul acestui proces.

Detaliile exacte ale acestui mister vor fi păstrate surpriză pentru a menține suspansul pe parcursul programului.

Care sunt punctele culminante ale programului?

După fiecare activitate, copiii vor primi un indiciu esențial pe care îl vor utiliza la finalul zilei. Apoi, alături de colegii lor, vor încerca să rezolve misterul pas cu pas. La finalul săptămânii, ei vor descoperi întreaga poveste și vor afla dacă au reușit să rezolve cazul sau nu. 

Fiecare zi va avea o nouă provocare care le va testa participanților atât cunoștințele acumulate pe timpul zile, dar și capacitatea de a lucra în echipă. Premiul? Un avantaj care poate decide cine rezolvă cazul și cine nu. 

Ne dorim ca elevii participanți să se bucure cu adevărat de această experiență, pe care să o perceapă ca pe o variantă bună de petrecere a primelor săptămâni de vacanță de vară. Știm că vacanța este mult așteptată și tocmai de aceea programul pe care îl propunem este gândit ca o provocare, ca un joc, ca o activitate de echipă, și nu ca niște lecții. În cazul Școlii de Vară, mai mult decât oricând, învățarea este experiențială, orientată pe joc, descoperire și mister.