Smaranda Nicolau

Profesor de Drama și Media Studies
Diriginte clasa 10 Delta

Călătoria mea la Avenor a început în 2016, când am început să predau un club de Teatru pentru gimnaziu. Treptat, rolul meu a evoluat, elevii mei au crescut, și eu alături cu ei – în prezent, predau GCSE Media Studies GCSE și Drama IGCSE, AS & A Level pentru elevii de liceu. În munca mea, în fiecare an, am marea bucurie de a pune în scenă spectacole create cu și de către tineri Avenorieni dornici să se exprime pe ei înșiși. Elevii din clasele mele de Teatru și Media studiază teorie, dar și creează, regizează și interpretează materiale care le reflectă personalitatea, interesele, ideile și aspirațiile. Iar asta face ca munca mea să fie cu adevărat minunată pentru că am mereu ocazia să învăț la fel de multe de la elevii mei pe cât sper că ei învață de la mine. Când am început, acum 8 ani, nu mi-aș fi putut imagina ceva mai entuziasmant decât să cercetez, să studiez, să predau și să creez lucrări de media și teatru cu tineri. Și încă nu pot.

Pasiunea mea pentru predare este probabil legată de pasiunea mea pentru învățare și de curiozitatea care a condus propriul meu parcurs educațional aparent deconectat, dar în cele din urmă transformator. După ce am absolvit liceul, am studiat Filosofia la Universitatea din București. După încheierea studiilor de licență, am ales un job în Marketing și Comunicare în industria de publishing de carte, înainte de a decide să mă întorc la studii, de data aceasta pentru în domeniul Actoriei de Teatru. În ultimul meu an de Actorie la UNATC București, deja îmi era clar că îmi doresc să predau teatru așa că m-am înscris imediat la Masterul de Pedagogie Teatrală la același UNATC, pe care l-am absolvit în 2012.

De la prima interacțiune cu o clasă de elevi am știut că drumul meu lung și întortocheat m-a adus în locul potrivit. Între 2012 și 2019, am lansat o școală de actorie independentă și am predat cursuri de actorie pentru copii în București. De asemenea, am colaborat cu Asociația Curtea Veche pentru a concepe un curriculum pentru un program de Teatrul Cititorilor care utiliza teatrul ca strategie de învățare experiențială pentru a-i ajuta pe cititorii începători să se bucure de lectură. Împreună cu ACV am ajutat la donarea de cărți în școli din mediul rural și am contribuit la lansarea primei ediții a Festivalului de Lectură NARATIV. Am predat, de asemenea, Teatru la Academia de Vară de la Enisala în fiecare an.

În 2016, am ajuns la Avenor pentru a conduce un club de Teatru pentru școala gimnazială și, deși au mai trecut trei ani până să devin profesor cu normă întreagă aici, am simțit imediat că am ajuns unde trebuie. Mi-a devenit repede clar că aici, atât școala cât și profesorii și liderii de curriculum sunt conduși de scopul de a oferi experiențe de învățare autentice și relevante, care să pregătească în mod real elevii pentru un viitor incert. Părinții colaborează cu școala și se implică în proiecte educaționale uriașe și de viitor cum ar fi scrierea colectivă a Profilului Elevului Avenor. Comunitatea se adună pentru a învăța și pentru a sprijini adulți care știu și ei să învețe și să învețe împreună.

Din toate aceste motive, consider un privilegiu să pot contribui la misiunea noastră de „co-creare a celui mai bun viitor” ca profesor și, de asemenea, începând din 2024, ca diriginte pentru clasa a 10-a Delta.