Timp de 2 săptămâni, 13 dintre profesorii de la școală și grădiniță au susținut 13 ateliere despre învățarea online pentru profesorii de la școlile de stat. A fost un adevărat maraton în care profesorii de la Avenor College și-au împărtășit experiența acumulată în cele 2 luni de școală de la distanță prin sesiuni tematice pe Zoom. Vă invităm să aflați mai multe despre această experiență de la un profesor care a susținut 4 dintre aceste ateliere, Mari Nicolae, învățătoare și coordonator PBL.
Școala virtuală a căpătat o dimensiune doar imaginată acum câteva luni. Peste noapte ne-am trezit în ,,Școala din nori’’ – experimentul educațional cu care Sugata Mitra a câștigat premiul TED în 2013.
Școala virtuală ne-a forțat pe toți să ieșim din zona de confort și să extindem timpul și spațiul învățării. Prea mulți copii, profesori și părinți nu au acces încă la noua ,,gaură din perete’’ (vezi The Hole in The Wall), în varianta românească. În același timp, a devenit și mai vizibilă perspectiva excepției din școala românească prin inițiativele de tip ,,Sharing is caring” ale unor școli private.
Cele 13 atelierele susținute de profesorii de la Avenor College vorbesc despre puterea echipei, mentalitatea deschisă, îndrăzneala de a sparge bariere, adică despre obiceiurile sănătoase de a crește împreună. Este suficient să fii întrebat dacă vrei să ajuți pe ceilalți și imediat apar profesori-voluntari gata să fie o sursă de inspirație, mai mult decât o resursă de informare. Și, în mai puțin de o săptămână, atelierele au fost gata de lansare, acoperind o tematică diversă, de la tehnici de utilizare a tehnologiei, la aspecte soft ale procesului de predare-învățare-evaluare în spațiul virtual.
Revăzând înregistrările acestor întâlniri la distanță, susțin (cu dovezi) că învățarea prin colaborare începe cu profesorii care se adună laolaltă gata să se dezvețe de cutume învechite și să învețe din nou, motivați de aceeași misiune. Aleg să cred că cei care au răspuns invitației noastre sunt partenerii noștri în proiectul de reinventare a școlii. Printre participanți s-au număr și cei care au revenit și la celelalte ateliere, părinți curioși și colegi aflați în alte țări. Comentariile și întrebările din chat au menținut conversația deschisă, ca un fel de twitter educațional. Din formularul de feedback reiese că participanții ,,au prins curaj și au făcut un pas înainte”. Și profesorii de la Avenor au simțit efectul de undă.
Obișnuiam să cred că școala privată este mai mult o insulă. Aceste ultime două săptămâni de transformare profesională mi-au dat speranță. Acum cred că există ,,o singură școală pentru toată lumea’’ (vezi Proiectul lui Salman Khan). Și asta se poate întâmpla atâta timp cât noi, profesorii, ne ocupăm cu învățatul! Și uite așa, creștem de câte ori împărtășim din lecțiile predate, dar mai ales din lecțiile învățate.
Mergem înainte! Dăm mai departe! Rămânem PROfesori!