Anul acesta, la Avenor ne propunem să reflectăm mai mult la experiențele prin care trecem cu toții în contextul școlii. Ce ne face să ne simțim bine la școală, care sunt elementele care ne ajută să rămânem conectați, ce ne dă sentimentul de apartenență?
În demersul nostru de a privi călătoria noastră și din acest unghi, menit să ne facă să ne înțelegem mai bine unii pe ceilalți, ne-am ales parteneri de încredere, care să ne ajute să “măsurăm” ceea ce simțim.
David Willows și Suzette Parlevilet, creatorii [YELLOW CAR], și-au petrecut ultimii ani dezvoltând un instrument care ne permite să explorăm peisajul emoțiilor legate de experiențele de la școală. Practic, un nou mod de a asculta.
Un nou mod de a asculta
Imaginați-vă un hol de școală, într-o dimineață de luni, care răsună de conversații, râsete, pași grăbiți către săli de clasă. Cunoaștem aceste sunete și imagini, dar ce se întâmplă cu sentimentele care le însoțesc? Pentru Avenor, aceste emoții – fie că sunt bucurie, entuziasm sau chiar anxietate – formează esența comunității noastre. Vrem să trecem dincolo de feedback-ul tradițional pentru a explora semnificația acestor emoții.
Felt Experience Indicator, dezvoltat de David Willows și Suzette Parlevliet de la Yellow Car, invită elevii, părinții și profesorii să împărtășească mai mult decât opiniile lor. Vrem să ne spună cum se simt – ceva ce sondajele tradiționale surprind rareori. David și Suzette au o înțelegere profundă a modului în care emoțiile formează experiențele și prin munca lor, ajută școlile să privească dincolo de suprafață și să vadă conexiunile și emoțiile care ne unesc.
Povestea din spatele Yellow Car
David și Suzette nu au creat doar un instrument de sondaj. Au fondat Yellow Car, ca un punct de referință pentru școlile care cred că educația este mai mult decât orele efective, ghidate de profesori, cu un conținut specific. Ei au vrut să ofere comunităților limbajul pentru a discuta despre ceea ce înseamnă să aparții unui grup.
Felt Experience Indicator este rezultatul a ani întregi petrecuți în școli internaționale și înțelegere a dinamicii emoționale a comunităților de părinți, elevi și profesori.
„Am fost atât de încântați să vedem modul în care elevii, părinții și angajații din școlii din întreaga lume și-au împărtășit experiențele prin intermediul Felt Experience Indicator. Perspectivele pe care le-am accesat cu ajutorul acestui instrument au fost profunde și, în multe cazuri, au dus la îmbunătățiri semnificative.”, spune David Willows, iar asta sperăm să se întâmple și la Avenor.
Cum arată experiența Avenor
În sălile noastre de clasă, pe holuri, în curte, pe terenurile de sport, emoțiile prind viață în fiecare zi. Prin Felt Experience Indicator, comunitatea noastră are ocazia să contureze aceste dimensiuni emoționale, scoțând în evidență unde ne simțim conectați, valorizați sau unde poate avem nevoie de mai mult sprijin.
Acest proces se va desfășura în două etape: mai întâi, un scurt chestionar anonim deschis tuturor. Fiecare răspuns completează o piesă a tabloului mai amplu – o imagine a vieții la Avenor.
În a doua etapă, vom organiza grupuri de discuție pentru a explora temele care reies din chestionar. Aceste discuții ne vor permite să mergem mai adânc, să ascultăm poveștile personale din spatele datelor, ghidați de David și Suzette, care se vor asigura că fiecare voce este auzită, fiecare poveste este respectată și integrată în experiența noastră comună.
O călătorie care merită parcursă
Acest parteneriat cu Yellow Car este mai mult decât un proiect; este o călătorie – un mod prin care onorăm fiecare voce, celebrăm ceea ce face din Avenor un loc numit acasă de atâția oameni. În timp ce strângem perspectivele din acest proces știm că ele nu ne vor ajuta doar să îmbunătățim punctual anumite aspecte, ci să ne continuăm povestea într-un mod coerent, atenți la ceea ce oamenii simt, dincolo de ceea ce fac.
Prin ascultarea de acest tip, creăm un mediu empatic, deschis către cunoaștere și creștere continuă. Și în timp ce parcurgem împreună această călătorie, știm că felul în care ne simțim la școală nu este doar important – este fundamental pentru cine suntem.