Pornind de la recomandarea primită de la profesorul Mircea Miclea, cu mai mulți ani în urmă, respectiv aceea de a găsi sau de a crea intenționat ”molecule de bucurie” – ”acele mici detalii din viața fiecăruia care ne dau speranță și ne ajută să trecem peste momente dificile” – Valentin Brabete, Profesor de Business Studies și dirigintele clasei 9 Omega , a găsit o astfel de moleculă în curtea școlii și apoi a creat la rândul lui una, transmițându-ne mesajul de mai jos.

Ca școală, să constați că elevii de toate vârstele, nu doar liceeni, așa cum ne-au obișnuit deja, pot genera și apoi implementa cu succes proiecte de grup, reprezintă o confirmare a faptului că învățarea transformativă, pe care o urmărim la Avenor, face cu succes trecerea de la teorie la practică. 

Mesajul mărturie pe care vă invităm să îl citiți este dovada că învățarea conceptuală, dezvoltarea competențelor și construirea caracterului moral – pilonii învățării la Avenor –  sunt transferate cu succes în viața de zi cu zi de elevii de clasa a 4-a.

 

“Vă scriu acest mesaj să vă împărtășesc ceea ce, pentru mine, a fost o experiență minunată, care m-a umplut de mirare, bucurie și mândrie.

De dimineață, Anna Rebecca m-a văzut la duty și m-a invitat la un spectacol de la 12:10 în Mini Park-ul din curtea școlii. Am ajuns acolo. Copiii pe scenă, în față lor public copii (clase mai mici, cred). În jur, niciun adult care să pară că îi organizează.

Și a început spectacolul – numere muzicale, numere de magie, Eminem interpretat cu atâta debordanță și lejeritate de un băiețel super simpatic, Anna Rebecca care încerca să se facă auzită ca prezentatoare între momente, însă fără să fie vreun moment intimidată de freamătul din public, solista care coordona percuționiștii, Albert care era pază de scenă și interpret, încă o față care părea parte din echipa de producție și coordona colegi… 

 

Vine o colegă de la Primary la debutul spectacolului și bucuros o întreb, cu mare curiozitate, la ce asist? Ea știe că urmează un scurt spectacol, dar nu știe mai multe detalii …

Cred că au fost minimum 20 de minute și cel puțin 5 momente diferite.

La final am înțeles și scopul: un spectacol organizat de copii pentru Miss Raluca a lor, de care le e dor, și căreia, la final, i-au înregistrat mesaje video individual. Am aflat de la colegele de la Primary că acești copii au repetat singuri câteva zile bune. Și-au găsit singuri public și niciun moment nu a fost un adult care să intervină în timpul întregii manifestări, în afară de a le atrage atenția elevilor care erau în pauză și treceau pe lângă Mini Park, să facă liniște.

Am urmărit interacțiunile dintre protagoniști în această organizare și totul s-a întâmplat cu empatie, grijă și respect reciproc, chiar și când lucrurile nu au mers chiar conform planului lor. 

Pentru mine a fost o surpriză și o bucurie, iar desfășurarea de forțe la care am asistat a fost o ilustrare perfectă a Profilului Elevului Avenor, în toate cele 7 dimensiuni ale sale: 

  1. Inner Balanced – Aesthetics and Belonging
  2. Independent and Connected – Autonomous, Disciplined, Leaders
  3. Active Positive Citizens – Empathy, Community, Engagement
  4. Explorers – Risk Takers
  5. Effective Communicators – Listening
  6. Creative Thinkers – Innovative
  7. Future Ready – Friendship, Ambition

Mă înclin, e o dovadă minunată a eforturilor minunate ale echipei din Primary.  

Sunt deosebit de mândru și recunoscător că sunt parte din aceeași echipa. 

Vă mulțumesc sincer.