În domeniul educației, învățarea continuă și căutarea de practici inovatoare și metodologii eficiente de predare și învățare reprezintă un proces continuu. Școlile nu sunt doar locuri unde se învață, ci sunt adevărate rețele care colaborează și experimentează în căutarea celor mai bune soluții pentru educația orientată către viitor. 

OECD Schools+ Network, un proiect OCDE lansat în toamna anului trecut, este o inițiativă globală care oferă o platformă de instrumente pedagogice pentru școli din întreaga lume, răspunzând acestei nevoi de conectare și de împărtășire de bune practici. Obiectivul rețelei este să construiască o taxonomie pentru pedagogia modernă, care să conecteze cercetările științifice (apanaj, în general, al universitarilor) cu practica existentă în cele mai bune școli. În aceasta nouă paradigmă, profesorul devine cercetător al propriilor metode de predare, elaborând studii de impact la aplicarea unor pedagogii moderne.

Avenor College, alături de alte 140 de școli din 40 de țări din întreaga lume, a fost selectată să facă parte din această rețea și invită școlile interesate să contribuie la acest demers global, să se alăture OECD Schools+ Network la următoarea fază a proiectului – cea de implementare a instrumentelor deja dezvoltate în primele două faze.

Mai multe informații despre modul de lucru al rețelei, oportunitățile pe care le crează și rezultatele pe care le urmărește, aflăm de la Dr. Daniela Vasile, Director of Learning la Avenor College, co-leader al grupului ce are ca temă de cercetare Cognitive Engagement (implicarea cognitivă) în cadrul OECD Schools+ Network, care lansează și o invitație pentru celelalte școli, de a se alătura acestui demers la nivel global.

Am avut bucuria să particip recent la Global Community Meeting of the Schools+ Network – cea de a treia ediție, unde, alături de Andreas Schleicher – OCDE Director for Education and Skills, Janette Quinn – COBIS Director of Education and Professional Learning, Camelia Ciurescu – reprezentant al Ministerului Educației din România și alți 80 de colegi – lideri educaționali la nivel global – am avut ocazia să ne conectăm și să lucrăm împreună, în efortul nostru de a crea o punte între cercetările științifice și practică.

MOTIVAȚIA IMPLICĂRII ÎN OECD SCHOOLS+ NETWORK

Pentru noi a fost o onoare să fim selectați de către COBIS să participăm în acest proiect, după obținerea calificativului Outstanding oferit de BSO, în martie 2023, moment la care am primit și recomandarea de a împărtăși bunele practici de la nivelul școlii noastre cu alte școli din România și nu numai.

În lumina acestei recomandări, dar și din dorința intrinsecă de a avea impact asupra mai multor profesori și elevi, am fost bucuroși să putem contribui, prin intermediul acestui proiect, la creșterea calității învățământului la nivel global. 

Mai mult chiar, candidatura noastră a mers mai departe și am fost selectați să conducem grupul de lucru Cognitive engagement/Implicare cognitivă, unul dintre cele 5 grupuri de la nivel rețelei: interacțiunea la clasă, implicarea cognitivă, sprijinul socio-emoțional, calitatea conținuturilor predate, evaluarea formativă și feedback. 

Doar 10 școli din lume au acest privilegiu și, alături de colega mea Dr. Mihaela Stancu – Curriculum Lider Limba Română la Avenor și Roberto Castaldo – profesor la Istituto Statale per l’Istruzione Superiore Europa, co-leaderi ai acestui grup format din  peste 40 de școli, am contribuit la crearea Toolbox of Effective Classroom Practices – obiectivul imediat al OECD Schools+ Network.

Începând din toamna acestui an, când proiectul va intra în faza a 3-a de dezvoltare (după finalizarea Toolkit-ului și lansarea unei platforme digitale), toate școlile interesate de proiect sunt invitate să se implice.

Dacă doriți să vă alăturați acestei inițiative sau pur și simplu să aflați mai multe despre proiect și instrumentele dezvoltate în cadrul lui, vă puteți înscrie AICI. Promitem să revenim către toate școlile interesate cu mai multe informații, prin organizarea unui eveniment dedicat.

CE NE-A RECOMANDAT PENTRU ACEASTĂ NOMINALIZARE

Avenor se poziționează din ce în ce mai vizibil în rândul școlilor britanice ca o școală care încurajează inovația și menține standarde înalte. Profilul Elevului Avenor, creat în 2021, reunește obiective de învățare transferabile. La Avenor predarea se bazează pe învățare conceptuală, dezvoltarea competențelor și clădirea caracterului moral, conectate la realitățile societății. Curricula noastră este bazată pe discipline, care le oferă elevilor o bază solidă, dar scopul învățării este transferul de cunoștințe, lucru care se poate face doar în contexte interdisciplinare, prin programe precum Project Based Learning, STEAM și Learning Outside the Classroom. 

Dar, pentru a pune în practică un program de învățare atât de complex, avem nevoie de profesori calificați și cu standarde înalte. Aceasta realitate a implicat pentru noi, ca școală, crearea unui cadru de evaluare a profesorilor bazat pe competente și un program de pregatire profesională continuă la care profesorii noștri participă anual.

Acestea credem că au fost principalele puncte tari ale aplicației noastre la OECD Schools+ Network și zonele noastre de expertiză, pe marginea cărora ne dorim să facem schimb de idei și bune practici cu școlile din întreaga lume. 

Făcând parte din acest proiect, avem șansa de a fi într-un dialog real cu experți educaționali la nivel global, de a împărtăși din experiența noastră, de a învăța din experiența lor și de a adapta diferite soluții identificate la contextul nostru de învățare. Avem bucuria de a oferi expertiza noastră pentru a clădi o educație mai bună, orientată către viitor.

DESPRE OCDE

OCDE este o organizație internațională care construiește politici mai bune pentru o lume mai prosperă și egalitară. Cu peste 60 de ani de experiență, OCDE lucrează alături de guverne, lideri și cetățeni pentru a aborda provocările sociale, economice și de mediu. De la stimularea creșterii economice și crearea de locuri de muncă la îmbunătățirea educației și combaterea evaziunii fiscale, OCDE oferă un forum pentru schimb de idei, date și cele mai bune practici.