Avenor College lansează  “Profesori pentru Profesori” – un program de pregătire și mentorat pentru profesorii aflați la început de carieră care vor să-și transforme meseria într-o veritabilă profesie. Căutăm atât profesori pentru învățământul primar cât și profesori de specialitate pentru învățământul gimnazial și liceal, care își doresc să devină cea mai bună versiune a lor atunci când vine vorba despre carieră.

 

Cu o experiență de 20 de ani în educație, Avenor College are o echipă de peste 100 de profesori pregătiți la standarde internaționale să ofere experiențe de învățare centrate pe elev. Echipa noastră este formată din profesori români și străini cu experiență în diverse sisteme educaționale, atât din România cât și din alte țări, și este gata să împărtășească cele mai bune practici de predare și învățare cu profesorii debutanți aflați la început de carieră. 

Prin acest program oferim acces la formare profesională continuă pentru cadrele didactice care își doresc să își înceapă cariera, sub îndrumarea unor profesori experimentați, într-un mediu educațional inspirațional, cu facilități moderne. Ideea lui a pornit de la constatarea că profesia de profesor nu mai pare atât de atractivă pentru generațiile mai tinere și ne-am întrebat de ce? 

Cu toate că este una dintre cele mai frumoase profesii, este și una dintre cele mai grele. De ce este grea?

Conform busyteachers.org, a fi profesor implică a lua în jur de 1500 de decizii zilnic, acest număr situând această meserie în topul profesiilor prin prisma acestui indicator. 

Știm cu toții că pentru a lua decizii bune trebuie să avem o bază de cunoștințe și experiențe pe care să le bazăm. 

Credem că generațiile mai tinere nu mai aleg meseria de profesor din cauza lipsei programelor de mentorat – potențialii viitori profesori învață câteva noțiuni teoretice în licee pedagogice și/sau universități, apoi sunt lăsați în clasă fără un suport absolut necesar, care să le faciliteze succesul în profesie. 

Programul nostru este construit pe cele mai bune practici la nivel internațional și național – este un program de mentorat la clasă, dar are și elemente de cunoaștere a activității școlii ca ecosistem. În unele școli, profesorii vin înainte de prima lor oră și pleacă imediat după ultima oră de predare, meseria de profesor devenind astfel una solitară. 

La Avenor, suntem o comunitate în care ne sprijinim reciproc și învățăm unii de la alții – suntem o comunitate de practică. Avem un program excelent de dezvoltare profesională și avem sesiuni de mentorat. 

De aceea, am vrea să dăm mai departe din ceea ce am învățat noi că merge – credem că a venit timpul să contribuim în afara granițelor comunității noastre, pentru că avem expertiza și resursele care ne permit să facem asta.”  spune Dr. Daniela Vasile – Director of Learning și Acting Head of Secondary.

Inspirația noastră a venit și din alte țări care au programe similare. De exemplu, în Marea Britanie există astfel de programe oferite de universități în colaborare cu diverse școli, în cadrul cărora studenții – viitori profesori – fac practică. Minusul acestor programe foarte eficiente este costul lor ridicat, care variază între 7.000 și 10.000 de lire, ceea ce le face inaccesibile pentru mulți candidați.

Programul de mentorat oferit de Avenor are avantajul că, după doi ani, profesorii participanți, dacă își doresc, pot aplica pentru o calificare din Marea Britanie, recunoscută internațional. Practic, oferim o opțiune accesibilă din punct de vedere financiar pentru accesarea unei calificări internaționale, asigurându-le profesorilor componenta de practică și mentorat și implicit un portofoliu impresionant.

Ne dorim să atragem profesori tineri, pasionați de meseria lor, care doresc să învețe și să devină modele pentru elevii lor și o sursă de inspirație pentru alți colegi. Într-un proiect ambițios care are o durată de doi ani, ne propunem să punem la dispoziția tinerilor profesori cele mai bune practici, proceduri și modele care să îi ajute să se perfecționeze și în același timp să îi motiveze să devină profesori de carieră.

Programul urmează formatul și standardele programelor de pregătire a profesorilor debutanti din Marea Britanie și cuprinde:

  • Experiență într-o școală internațională – formare continuă la clasă;
  • Activități de predare simultană împreună cu un profesor cu experiență; 
  • Cultivarea abilităților necesare pentru crearea de resurse educaționale și planuri de lecție;
  • Asistență la ore și feedback constant din partea mentorilor; 
  • Posibilitatea de prelungire a activității educaționale în cadrul școlii și după încheierea programului.

În program se pot înscrie absolvenți de liceu pedagogic, absolvenți de licență sau studenți în an terminal, care au urmat modulul Psihopedagogic (minim nivel 1), au cunoștințe foarte bune de limba engleză și pasiune pentru educație. 

Detalii complete despre condiții, beneficii și modalitatea de aplicare se regăsesc AICI.