Bună! Sunt Clara din clasa a 10-a iar acesta este primul meu an în echipa de organizare din cadrul Avenor Christmas Charity Fair. Sunt coordonatorul echipei de marketing și comunicare.
După cum știți și probabil vă amintiți din ultimii ani, Avenor Christmas Charity Fair a devenit o tradiție la Avenor College. Iubim acest eveniment magic care aduce aproape de noi spiritul caritabil al Crăciunului. În fiecare an acest eveniment a fost uimitor și semnificativ pentru noi toți. Este un privilegiu pentru echipa de organizare formată din liceeni și o bucurie pentru întreaga Comunitate Avenor.
Sora mea, Ana-Caterina, este Coordonatoarea acestui proiect și în ultimii patru ani am fost inspirată de munca ei. Am încercat să o ajut și să-i susțin proiectul cât de mult am putut, chiar dacă nu eram încă liceană.
Tradiția a început în 2017, când unor elevi din școala noastră le-a venit această idee. În fiecare an proiectul s-a îmbunătățit, elevii s-au implicat mai mult și am reușit să strângem din ce în ce mai mulți bani. Anul trecut, din cauza carantinei, am întâmpinat unele dificultăți. Cu toate acestea, colegii mei organizatori nu au vrut să piardă spiritul Crăciunului și oportunitatea de a fi generoși, așa că s-au adaptat situației și au venit cu ideea minunată de a strânge bani printr-un eveniment Avenor online de Crăciun – The Avenor Charity Advent Calendar. În fiecare zi până în Ajunul Crăciunului am oferit pe paginile de Facebook și Instagram surprize virtuale cu tematică de Crăciun în schimbul unor donații online.
Chiar dacă nu am strâns atât de mulți bani ca în anii precedenți, când am reușit să strângem 45.000 de lei pentru primul Spital de Oncologie Pediatrică construit în România, am fost foarte mândri și recunoscători pentru tot!
Munca din spatele evenimentului
Întregul eveniment este 100% organizat și coordonat de elevi! Consider că anul acesta dorința elevilor de a participa la organizarea târgului a fost foarte mare. Acest lucru se datorează în mod evident faptului că Avenor Christmas Charity Fair este unul dintre cele mai așteptate și iubite evenimente din campus, dar și faptului că anul trecut nu am avut șansa de a-l organiza fizic.
Anul acesta avem cea mai mare echipă de organizare de până acum. Elevii de clasa a XII-a, Ana-Caterina Ciușcă (coordonatoarea proiectului) și Tiberiu Frățilă (managerul proiectului) au demarat procesul de recrutare a echipei de organizare prin partajarea unui Google Forms întregului liceu și tuturor celor care au dorit să participe. Cei interesați l-au completat, exprimându-și dorința de a participa plus detalii despre ceea ce ar prefera să facă în cadrul evenimentului. În prezent avem șase departamente: echipa de logistică, echipa de marketing și comunicare, echipa de resurse umane, echipa financiară, echipa de fotografie și echipa de design grafic. Fiecare echipă are doi coordonatori și șase membri.
Există câteva grupuri de Whatsapp în care au loc multe dintre discuții. Există un grup mare pentru tot liceul, unul pentru fiecare departament și unul pentru coordonatorii. De asemenea, avem un Google Calendar foarte bine structurat în care managerii noștri de proiect stabilesc sarcinile noastre și termenele limită ale acestora, clasificate în funcție de echipa responsabilă. Avem și un folder Google Drive pentru fiecare departament, la care are acces fiecare coordonator. Acesta ar putea la fel de bine fi un eveniment sponsorizat de Google…nu este, din păcate!
Pe lângă toate aceste metode de comunicare online, avem întâlniri săptămânale ale coordonatorilor, iar fiecare departament îsi organizeaza propriile întâlniri. Toți elevii își pun tot sufletul în organizare, lucrând la sarcinile lor chiar și în weekend sau noaptea târziu, încercând din răsputeri să facă acest eveniment cât mai profitabil și mai distractiv cu putință. Apreciem cu adevărat planificarea și comunicarea tuturor, mai ales luând în considerare faptul că avem la dispoziție mai puțin de o lună pentru planificarea acestui eveniment care va dura două zile.
Cauza caritabilă pe care o susținem
În perioada Crăciunului toți devenim mai recunoscători și mai conștienți de ceea ce avem. Primim dar dorim să și dăm înapoi. Ne dorim să îi ajutăm pe cei care nu au aceleași oportunități ca noi, aceleași resurse, aceeași dragoste și sprijin. Noi, adolescenții din Avenor, vrem să-i ajutăm pe adolescenții din Ferentari.
Toți cei care au auzit de Ferentari, cartierul de la marginea Bucureștiului, au auzit de ghetouri, droguri și gunoaie. Cu toate acestea, este, de asemenea, un loc cu oameni plini de speranță, care doresc o viață mai bună pentru copiii din acea zonă, ajutându-i să aibă parte de oportunități pe care ei nu le-au avut cand erau mici. Aceasta a fost ideea din spatele asociației PlayHood: o comunitate de tineri care combină educația cu pasiunea pentru arte de toate felurile: teatru, editare video, editare audio, scriere creativă și povestire. Copiii din Ferentari au oportunitatea să participe la ateliere legate de artă, dar și să dezvolte abilități de bază precum cititul, scrisul și gândirea critică.
În prezent, organizația are un nou vis – „Studiourile Ferentari”. „Studiourile Ferentari” sunt un spațiu în care artele vizuale sunt combinate cu educația digitală pentru a forma următoarea generație de tehnicieni de sunet și lumini, actori sau profesioniști în editarea audio-video.
Donațiile din cadrul târgului îi vor ajuta să îmbunătățească acest studio, dar și pe noi să putem să le cumpărăm haine groase care îi vor ajuta să se pregătească pentru iarnă!
Dorim să-i ajutăm pe acești copii să aleagă arta și educația, nu să recurgă la abuzul de substanțe sau la violență, ceea ce de obicei și din păcate este cazul multor persoane cu trecuturi similare.
Toți banii cheltuiți la Christmas Charity Fair vor fi donați organizației PlayHood.
Târgul nostru este un loc în care să veniți și să vă întâlniți cu prietenii, să vă distrați și să mâncați mâncare delicioasă, dar și să aduceți o schimbare!
Noi, echipa Avenor Christmas Charity Fair, am aprecia cu adevărat contribuția dumneavoastră la acest eveniment și vă invităm să împărtășiți această inițiativă cu familia și cu prietenii. Sprijinul și generozitatea față de această cauză caritabilă ar fi un cadou de Crăciun pentru noi. Dacă vrei să ajuți, accesează linkul pentru a dona!
Vă mulțumim anticipat pentru încurajări și sprijin! Sărbători fericite!
Managerii de Proiect: Ana-Caterina Ciușcă și Tiberiu Frățilă
Ana-Caterina Ciușcă
Avenor Christmas Charity Fair – Coordinator
e: ana-caterina.ciusca@avenor.ro
Tiberiu Frățilă
Avenor Christmas Charity Fair – Project Manager
e: tiberiu.fratila@avenor.ro
Avenor Christmas Charity Fair
e: avenorcharityfair@gmail.com