Cum folosim tehnologia în învățare

La Avenor, creăm cel mai bun viitor pentru elevii noștri și pentru fiecare dintre noi. A fi pregătit pentru viitor este o trăsătură esențială și totodată una dintre caracteristicile aflate la baza profilului elevului Avenor.

Cum nimeni nu își poate imagina un viitor fără tehnologie, viziunea noastră este să oferim fiecărui elev competențele digitale necesare pentru a fi pregătit pentru lumea în continuă schimbare în care trăim. La Avenor, creăm o cultură bazată pe inovare și tehnologie adaptată în scopul învățării. Îndrumăm copiii să devină cetățeni digitali capabili să folosească tehnologia în scopul educării continue.

Ce spun părinții

La Avenor College, în fiecare an, părinții sunt invitați în campus la Open Day, un eveniment în cadrul căruia au posibilitatea să participe la mai multe ore alături de copii lor. Experimentează astfel viața de elev și sunt martorii procesului de învățare.

Participând la ore, părinții au avut ocazia să vadă în mod direct cum este folosită tehnologia în învățare, cum este inclusă în mod natural în desfășurarea unei ore și cum în fiecare zi elevii noștri îți îmbunătățesc abilitățile digitale.

Folosește propriul dispozitiv digital

Avenor College a dezvoltat programul „Folosește propriul dispozitiv digital” considerând că acesta este o modalitate potrivită pentru școală de a oferi profesorilor și elevilor oportunități de a extinde și îmbogăți învățarea prin:

Oferirea de instrucțiuni orientate către învățarea mai interactivă, autonomă, centrată pe elev, în care explorarea și învățarea autentică sunt încurajate. (Bazată pe abilități)

Focusarea pe învățarea specifică secolului 21, incluzând gândirea critică și creativă, colaborarea, comunicarea, independența și conștientizarea globală și culturală.

Folosirea instrumentelor de învățare online și a conținutului digital.

Expunerea la ecrane în cadrul Avenor College

Ecranele fac parte din viața noastră, din viața copiilor noștri și este clar că nu le putem evita, dar noi, adulții (profesori și părinți), putem controla utilizarea lor și învăța elevii să le folosească pentru învățare. Una dintre ideile rezultate în urma cercetărilor științifice, este că trebuie să găsim modalități prin care copiii să utilizeze tehnologia în mod pozitiv și nu să o interzicem.

Ce înseamnă atunci să apelezi la tehnologie în mod benefic?

Timpul petrecut în fața ecranului este o primă preocupare atunci când apelăm la tehnologie – cât timp este prea mult? Un studiu efectuat de Universitatea Oxford [1] arată că efectul negativ produs prin utilizarea dispozitivelor este adesea supraevaluat și că nu tot timpul petrecut în fața ecranului este echivalent – este important să ne uităm mai degrabă la calitatea timpului alocat decât la durata acestuia.

O oră petrecută vizionând un documentar, scriind un rezumat și refăcându-l pe baza feedback-ului profesorului este diferită de o oră dedicată canalelor de social media.


Există multe tipuri de activități pe care un copil le poate desfășura pe dispozitivul său. Putem observa mai jos câteva variante de a petrece timpul în fața ecranelor în afara orei de curs, timp care poate fi clasificat în general astfel:

a. Timp pasiv
De exemplu: vizionarea programelor Youtube, Netflix, Instagram – acasă, acest lucru poate fi folosit ca o modalitate de relaxare, dar vă rugăm să fiți atenți la semnele care ridică îngrijorări: lipsa de somn, insomnie, dureri de cap, răspunsuri iritabile din partea copilului dumneavoastră. Iată câteva semne ale utilizării excesive a timpului de ecran și cum să le gestionați. În școală, nu permitem utilizarea pasivă a timpului pe ecran. Când o clasă urmărește un videoclip, nu este pasiv – este în scop educativ și este urmat fie de o discuție la clasă, fie de o activitate care are rolul de a consolida cunoștințele dobândite în urma vizionării video-ului – elevii învață cel mai bine atunci când informațiile li se prezintă în diferite moduri.

b. Timp petrecut pe rețelele sociale
Include discuții video și audio cu familia și prietenii. În anumite condiții, când membrii familiei sau prietenii se află la distanță, acest timp reprezintă o modalitate valoroasă de conectare. În școală, elevii ar putea folosi aplicația Zoom pentru a se conecta cu alți elevi și / sau cu profesorul (într-un mediu de învățare hibrid), timpul petrecut în fața ecranelor devenind astfel o activitate educativă.

c. Timp alocat jocurilor online
Depinde de joc. Există jocuri educaționale și jocuri pentru distracție. Vă recomandăm să descărcați singuri acasă jocurile pe care le joacă copilul dumneavoastră și să discutați împreună despre importanța lor. Poate doriți să consultați abonamentul nostru național de siguranță online pentru a decoperi descrierile celor mai actuale jocuri. Contul dumneavoastră, oferit de școală anul trecut, este încă valabil pentru acest an școlar. În școală elevii nu au voie să joace jocuri – școala este un loc în care în pauze îi încurajăm pe elevi să socializeze și să se joace afară. Nu sunt permise ecrane în timpul pauzelor și în timpul prânzului. Numai studenților care lucrează pentru diverse proiecte le sunt permise utilizarea dispozitivelor în zone dedicate, supravegheați în permanență de adulți.

d. Ecran folosit în paralel cu altă activitate
În timp ce pentru anumite sarcini (cum ar fi gătitul, grădinăritul, organizarea lucrurilor în cameră, învățarea unei noi abilități) a privi un ecran în același timp în care desfășori o activitate poate aduce mai multe informații sau mai multă distracție, nu recomandăm acest lucru atunci când elevii finalizează îndeplinirea unor sarcini școlare.

e. Timp destinat activităților creative și interactive
Acest tip de timp petrecut în fața ecranelor transformă copiii din consumatori de tehnologie în creatori cu tehnologie. Ei pot desena, picta, învăța caligrafia, codifica – toate acestea sunt activități benefice, care stârnesc curiozitatea lor fiind un mod sănătos de a interacționa cu tehnologia.

f. Timp alocat activităților educaționale
Copilul dumneavoastră s-ar putea alătura orelor virtuale sau ar putea pregăti diverse proiecte școlare (cum ar fi, de exemplu, la PBL, Arte, Știință). Acest timp este folosit pentru învățare și este un timp valoros. În unele cazuri, învățarea depinde de tehnologie și în absența acesteia ar putea deveni chiar imposibilă.

2-5 ani

Studiile efectuate de Asociația Americană de Pediatrie și Organizația Mondială a Sănătății recomandă aproximativ 1 oră de ecran pe zi. Se recomandă ca acest timp să fie împărtășit cu un adult. La grădinița Avenor, copiii petrec aproximativ 30 de minute pe săptămână pentru grupa mică și mijlocie și aproximativ 30 de minute pe zi pentru grupa mare pentru a învăța noțiunile de bază ale utilizării tehnologiei în scopuri educaționale. Pe toata durata acestei activități copiii sunt întotdeauna sub supravegherea profesorului.

6-12 ani

Acesta este momentul în care copiii primesc propriul dispozitiv, moment în care încep să-și dezvolte obiceiurile în ceea ce privește utilizarea tehnologiei. La Avenor, abordarea noastră îi ajută să-și dezvolte obiceiuri sănătoase în ceea ce privește utilizarea tehnologiei. Un studiu realizat de Colegiul Regal de Pediatrie și Sănătate a Copilului [2] subliniază că „familiile ar trebui să negocieze limitele de timp ale ecranului cu copiii lor pe baza nevoilor individuale ale unui copil, a modurilor în care sunt utilizate ecranele și a gradului în care utilizarea ecranelor pare să înlocuiască (sau nu) activitățile fizice și sociale, precum și somnul. De asemenea, suntem de acord cu recomandarea experților ca folosirea ecranelor să fie evitate cu o oră înainte de ora de culcare.” În școală, elevii folosesc dispozitive numai în timpul orelor în scopuri educaționale.

13+

Este esențial să îi ajutăm pe elevi să-și dezvolte independența și autocontrolul în ceea ce privește utilizarea tehnologiei. Un studiu amplu a constatat că „implicarea digitală moderată nu se corelează cu bunăstarea, dar nivelurile foarte ridicate de utilizare au, probabil, o mică asociere negativă”. [3] Este mai important cum și când adolescenții folosesc tehnologia, mai degrabă decât cantitatea de timp petrecut în fața ecranelor. La Avenor, elevii noștri folosesc tehnologia numai în scopuri educaționale. Restricționăm spațiul și timpul în care pot folosi tehnologia în afara clasei.

La Avenor, respectăm politica noastră „Adu-ți propriul dispozitiv aici”. Telefoanele nu au voie să fie utilizate în școală, deoarece nu sunt adecvate pentru învățare. Elevii ar trebui să-și păstreze telefoanele în ghiozdan pe tot parcursul timpului petrecut în școală. Accesul la orice alte dispozitive este totodată interzis în timpul pauzelor și prânzului. Studenții care lucrează pentru proiecte în zonele dedicate pot utiliza dispozitivele specifice, supravegheați de adulți.

În timpul lecțiilor, elevii vor urma experiențele de învățare care sunt definite de profesor sau convenite cu profesorul. Dispozitivele înscrise pe serverul școlii vor fi restricționate să acceseze numai aplicațiile permise de profesor, pentru a ajuta elevii să se concentreze asupra învățării. Elevii folosesc dispozitive pentru a-și spori implicararea și îmbunătăți învățarea.

În afara lecțiilor, elevilor din clasele Pregatitoare – 4 nu li se permite deloc să folosească dispozitive. Noi considerăm că acest timp ar trebui folosit pentru socializare și joacă. Elevii din clasele 5 – 12 ar putea avea nevoie sau să își dorească să extindă învățarea în afara orelor de curs. Pentru ei am alocat zone destinate utilizării dispozitivelor numai în scopuri de învățare:

  • O zonă liniștită pentru studenții care trebuie să lucreze individual la sarcinile primite.
  • Un alt spațiu pentru studenții care trebuie să colaboreze pentru îndeplinirea diverselor sarcini.
  • O a treia zonă este alocată doar elevilor din clasele 11 – 12.

La nevoie, aceste spații sunt supravegheate de profesori, care se asigură că elevii își folosesc dispozitivele în scopuri educaționale.

[1] “Children’s Screen-Time Guidelines Too Restrictive, according to New Research | University of Oxford.” Ox.ac.uk, 14 Dec. 2017, www.ox.ac.uk/news/2017-12-14-children%E2%80%99s-screen-time-guidelines-too-restrictive-according-new-research. Accessed 12 Sept. 2021.

[2] “The Health Impacts of Screen Time – a Guide for Clinicians and Parents.” RCPCH,
www.rcpch.ac.uk/resources/health-impacts-screen-time-guide-clinicians-parents. Accessed 12 Sept. 2021.

[3] Orben, Amy, and Andrew K. Przybylski. “The Association between Adolescent Well-Being and Digital Technology Use.” Nature Human Behaviour, vol. 3, no. 2, 14 Jan. 2019, pp. 173–182, , 10.1038/s41562-018-0506-1.

Întrebări frecvente

JAMF este o soluție de gestionare a dispozitivelor mobile (MDM) special concepută pentru școli. Prin intermediul interfeței sale intuitive – implementarea, gestionarea și securizarea iPad-urilor și Apple TV-urilor (utilizate în școala noastră) nu au fost niciodată mai simple. Jamf oferă profesorilor capacitatea de a implementa și gestiona dispozitivele Apple – cea mai bună tehnologie de învățare – cu ușurință, astfel încât elevii să se poată concentra exclusiv pe învățare în timpul petrecut în școală.

Elevii nu vor folosi iPad-ul tot timpul. Profesorii se vor asigura că există un echilibruîn ceea ce privește timpul de utilizareal iPad-ului. „Oriunde, oricând, dar nu tot timpul” și timpul în care elevii folosesc iPad-urile depinde și de vârsta acestora.

Da, studenții pot folosi un iPad pe care îl dețin deja. Poate fi orice model de iPad Apple care acceptă „Apple Pen”. Dacă cumpărați un iPad pentru copilul dumneavoastră, luați în considerare achiziționarea unuia care nu are o cartelă SIM sau, dacă are una, atunci cardul trebuie scos în timp ce copilul se află la școală.

IPad-urile vor fi utilizate pentru a implica elevii într-o serie de experiențe de învățare, prin utilizarea unei varietăți de aplicații educaționale. Acestea vor fi folosite ca instrumente pentru stabilirea obiectivelor și reflecție, cercetare, colaborare, precum și pentru a permite realizarea conexiunilor între casă și școală.

Achiziționați un Ipad (în cazul în care copilul nu are unul deja) Poate să fie orice model – cu PEN.
Recomandăm, în cazul în care copilul folosește mult IPad-ul personal pentru jocuri, să achiziționați unul separat dedicat școlii.

Răspuns: Cercetările au arătat că utilizarea eficientă a tehnologiei poate duce la îmbunătățiri ale implicării elevilor, iar angajamentul crescut al elevilor poate duce la îmbunătățiri ale rezultatelor acestora.

Timpul pe care elevii îl petrec pe iPad va varia de la o zi la alta. Elevii vor fi încurajați să își folosească iPad-ul pentru a susține o serie de experiențe de învățare, inclusiv colaborarea, cercetarea, crearea, stabilirea obiectivelor și reflecția etc. Elevii vor fi încurajați să își folosească iPad-ul „Oriunde, oricând, dar nu tot timpul”.

Multe dintre aplicații sunt gratuite și cele plătite (cumpărate de școală) vor fi furnizate de școală dacă iPad-ul este înregistrat pe serverul nostru JAMF. Dacă un iPad nu este înregistrat pe serverul nostru, părinții vor fi responsabili de configurarea unui cont iTunes și de monitorizarea actualizărilor și achizițiilor copilului lor. Când școala cumpără un abonament, toate conturile trebuie gestionate central, acesta fiind motivul pentru care nu putem instala aplicații pe iPad-uri care nu sunt înregistrate în JAMF.

Am ales să fim o școală iPad după un sondaj realizat în 2020 care a arătat, în acel moment, că 70% dintre elevii noștri dețin un iPad. iPad-urile sunt ușor de utilizat și există o varietate de aplicații educaționale remarcabile pentru iPad-uri. Aceste dispozitive nu cântăresc mult și bateria durează o zi întreagă, prin urmare cazurile în care un copil trebuie să își încarce Ppad-ul la școală sunt reduse la minimum.

Am ales iPad-urile deoarece acestea sunt mai ușor de transportat de către elevi și se mențin încărcate o perioadă mai lungă de timp. De asemenea, am luat în considerare și costul iPad-ului comparativ cu cel al unui MacBook / laptop.

Am achiziționat iPad-uri pentru personalul nostru prin iStyle România. Cu toate acestea, este decizia părintelui de unde dorește să cumpere acest dispozitiv pentru copilul său.

Profesorii de la Avenor înțeleg importanța faptului că elevii trebuie să dezvolte abilități precum scrierea de mână, cititul și scrierea fără sprijinul tehnologiei. Cu ajutorul unei planificări eficiente în echipă, care are la bază nevoile de învățare ale elevilor, profesorii se vor asigura că există un echilibru între timpul de învățare petrecut pe iPad și în afara acestuia.

Părinții decid în cele din urmă cât timp ar dori să petreacă pe iPad copilul lor acasă și ce aplicații au voie să folosească.

Dacă iPad-ul este înregistrat pe serverul nostru JAMF, departamentul IT Avenor va instala aplicațiile necesare (gratuite sau plătite) de la distanță. Dacă nu este înregistrat, atunci elevilor / părinților li se va oferi o listă a aplicațiilor care trebuie instalate pe iPad pentru a le accesa la școală. Rămâne la latitudinea părinților să decidă ce aplicații le vor permite copilului să le folosească acasă. Vă recomandăm ca părinții să clasifice aplicațiile copilului lor în „Utilizare la domiciliu” și „Utilizare la școală”.

Elevii sunt responsabili să-și păstreze iPad-urile în siguranță și să le țină cu ei pe parcursul timpului petrecut la școală. Când nu își folosesc dispozitivul, aceștia sunt rugați să îl pună în geantă. Recomandăm ca toate iPad-urile să aibă o husă adecvată pentru a-l proteja / reduce șansele de deteriorare.

Elevilor li se va cere să își ia iPad-ul acasă în fiecare zi pentru a-l încărca.

Pe parcursul timpului petrecut la școală, elevii își vor folosi iPad-urile doar atunci când sunt supravegheați de un profesor. Elevii nu vor avea voie să-și scoată iPad-urile afară în timpul pauzei și prânzului decât dacă au o nevoie specifică și sub supraveghere.

Elevilor li se va permite să își folosească iPad-ul numai înainte și după școală, dacă un părinte îi supraveghează. Părinții trebuie să decidă cum este gestionat iPad-ul copilului lor acasă.

Învățarea hibridă

În modelul nostru hibrid, tehnologia s-a transformat dintr-un mediu de transmitere a informației într-un instrument pentru conectare, colaborare și construire a învățării.

Când dispozitivele sunt folosite în timpul orelor de curs, acestea nu înlocuiesc sarcinile de lucru care pot fi realizate la fel de bine și fără a fi conectați la internet – sunt utilizate pentru sarcini în care tehnologia îmbunătățește învățarea și oferă provocări adecvate, diferențiere sau personalizare.

Rulează videoul
Rulează videoul