Iarina și Teodora, colege în clasa a 9-a și bursiere la Avenor College, și-au dorit să-și ajute colegii mai mici să afle cât mai multe despre pandemie și despre ce pot face pentru a se proteja. Organizând activități atractive și interesante pentru copii, cele două bursiere au pornit o campanie de informare foarte bine primită de colegi și profesori, care le-a ajutat să descopere ce înseamnă munca în echipă și implicarea într-un proiect pe termen lung.
Avenor College: Povestiți-ne despre proiectul vostru: care este ideea, cum și de ce ați ales-o?
Iarina și Teodora: Ideea proiectului nostru de anul acesta este informarea copiilor din clasele primare și a 5-a despre COVID-19 și despre măsurile de protecție recomandate în timpul pandemiei. Am ales acest proiect deoarece ni se pare un subiect important în vremurile în care trăim, mai ales luând în considerare cât de mult ne afectează viața. Ne-am decis să lucrăm în special cu copiii mai mici, fiindcă știm că putem să le atragem atenția asupra lucrurilor care contează prin jocuri și activități distractive. O expoziție de desene și o competiție pe platforma Kahoot ni s-au părut modul perfect să facem asta.
A.C.: În ce stadiu este proiectul vostru – ce ați reușit să faceți până acum?
Iarina și Teodora: Până acum, am prezentat claselor pregătitoare ideea unei expoziții de desene sub titlul “Viața mea în pandemie”. I-am rugat pe fiecare să deseneze orice vor legat de acest subiect și apoi să ne trimită desenele. De asemenea, am mers la toate clasele de ciclu primar, plus clasele a cincea, în timpul form time-ului pentru a organiza competiții Kahoot.
Kahoot este o platformă interactivă unde jucătorii trebuie să răspundă atât corect, cât și rapid, alegând una dintre variante la întrebarea afișată pentru a primi puncte. Am făcut un joc Kahoot pentru clasele a doua și a treia și un alt joc pentru clasele a patra și a cincea. Întrebările se bazau pe cunoștințe despre COVID-19 și măsuri de protecție. Fiecare copil din fiecare clasa a participat, iar cel care a câștigat a trecut în finală.
A.C.: Care sunt etapele viitoare ale proiectului?
Iarina și Teodora: Primul lucru pe care urmează să-l facem este să le prezentăm copiilor de clasa întâi expoziția de desene. Pentru copiii din clasele pregătitoare și întâi am ales să nu organizăm competiții Kahoot, deoarece ei abia învață să scrie și să citească, așa ca ne-am îndreptat către lucrul pe care-l fac cu toții la acea vârstă – desenează. După ce vom prezenta ideea expoziția și celor de clasa întâi, vom colecta toate desenele de la clasele pregătitoare și întâi. Fotografii cu desenele lor vor ajunge într-o prezentare Google Slides pe care ei, părinții și învățătoarea lor o vor putea accesa oricând.
Pentru clasele mai mari, pasul următor este crearea următoarei competiții Kahoot. Din moment ce este marea finală, trebuie să punem întrebări mai dificile. Finala va fi organizată într-o întâlnire comună pe Zoom, unde colegii își vor putea susține concurentul din clasa lor.
A.C.: Ce vi s-a părut cel mai dificil la acest proiect?
Iarina și Teodora: Proiectul nostru a fost foarte bine primit, atât de învățătoare, cât și de elevi. Cu toate acestea, a fost puțin mai dificil să programăm întâlnirile, fiindcă toate învățătoarele au avut mai multe activități cu elevii și a trebuit să găsim un timp potrivit pentru toată lumea.
A.C.: Ce v-a surprins?
Iarina și Teodora: Ne-a surprins foarte mult bucuria și ospitalitatea copiilor. Imediat cum vedeau că au “musafiri” la clasă, erau atenți la noi și curioși despre ce urma să le spunem. Ne-a plăcut foarte tare entuziasmul lor când au auzit că vor juca Kahoot, cum se concentrau pe fiecare întrebare și cum îl felicitau pe câștigător. Au fost tare drăguți și ne-am dat seama că am avut dreptate: copiii chiar pot învăța extrem de multe lucruri prin joacă și metode distractive!
A.C.: Ce ați descoperit despre voi, ca echipă, lucrând la acest proiect?
Iarina și Teodora: Am învățat să lucrăm mai bine împreună și să ne împărțim task-urile mai bine. Cu toate că, fiind colege de clasă, am mai colaborat de-a lungul timpului, lucrul la un proiect ca acesta, care a avut nevoie de mai multă organizare și planificare în avans, ne-a ajutat să descoperim ce ne place mai mult să facem și la ce suntem cele mai bune.
A.C.: Care sunt principalele beneficii aduse de proiectul vostru comunității Avenor?
Iarina și Teodora: În primul rând, ne bucurăm că am reușit să începem un proiect așa de frumos pe timp de pandemie și școală online. La începutul anului școlar, nu știam când și dacă vom mai avea ore online, iar apoi nu știam dacă vom mai mai veni la școală fizic. La fel ca și ceilalți copii, ne-am adaptat, și considerăm că am adus în școală un proiect educativ pentru clasele primare și a 5-a, din care pot învăța lucruri extrem de importante și interesante despre perioada în care trăim.